BasBQ
Beef en Steak

Jellypudinkjes van bubbels met vruchten en eetbare bloemen

 
 
 
 
 

Jet

Gemarineerd
Berichten
1.773
DSC_0210.JPG

Bron: Hallo Jumbo magazine

Normaal gesproken ben ik niet van de toetjes want die zijn vaak superzoet, vers fruit vind ik altijd wel erg lekker, deze combinatie van het zoetige van de Asti en het fruit is erg verrassend. Dit recept is ook geheel aan te passen naar je eigen fruit voorkeur met of zonder bloemen.

Ingrediënten voor 4 personen:

- 5 blaadjes gelatine
- 1/2 fles Moscato d'Asti (a 750 ml.)
- 1 bakje eetbare bloemen (15 gram)
- 1 duopakje framboos en blauwe bessen (300 gram) (ik gebruikte 1 triobakje framboos, braam en blauwe bes)
In ieder geval heb je 300 gram vruchtjes nodig.

Verder nodig:

- Maatbeker met schenktuit
- 4 vormpjes met een inhoud van 125-150 ml.
- Garde

Bereiding

- 1: Week de gelatineblaadjes 5 minuten in koud water.
Doe intussen de wijn in een maatbeker (375 ml.).
Breng 3 eetlepels (45 ml.) van de wijn in een klein steelpannetje aan de kook.
Haal van het vuur, knijp de gelatineblaadjes goed uit en meng al roerend met een garde door de verwarmde wijn tot alle gelatine is opgelost.
Voeg dit mengsel toe aan de rest van de wijn in de maatbeker en meng goed door.
- 2: Leg 1 of meer bloemetjes omgekeerd op de bodem van de vormpjes en tegen de zijkanten.
Vul afwisselend met de vruchtjes (fruit) en de rest van de bloemen.
- 3: Schenk de vormpjes vol met het wijn-gelatinemengsel, beweeg de vormpjes voorzichtig heen en weer zodat het wijn-gelatinemengsel goed verspreidt over het fruit en de bloemen. Laat 2 minuten staan.
- 4: Schenk de rest van het wijn-gelatinemengsel in de vormpjes, dek strak af met folie en zet in de koelkast voor minimaal 4 uur om op te stijven.
Verwijder de folie snijd de zijkanten voorzichtig los met een scherp mesje en laat er wat lucht uitkomen.
Stort de vormpjes uit op 4 bordjes, en decoreer naar hartelust met eventueel overgebleven fruit en bloemen.
Ik had er nog wat granaatappelpitjes bij ter decoratie.

DSC_0130.JPG
DSC_0136.JPG
DSC_0140.JPG
DSC_0143.JPG
DSC_0214.JPG
 
Jeetje.. ik ben niet zo van de toetjes, maar dit is een waar kunstwerkje. Erg mooi.
 
Inderdaad een echt kunstwerkje. Bedankt voor het delen.
 
Aah, het recept.
Dank voor het delen.
Ziet er geweldig uit
 
Terug
Bovenaan Onderaan