BasBQ
Beef en Steak

Je eigen paling roken in 5 eenvoudige stappen.

El Fumarole zei:
Overigens hoort dit draadje volgens mij in 'nat spul'. Sorry. Misschien dat ??n van de mods 'm even wel verplaatsen?
Jeroen hij staat hier goed hoor, nat spul is voor de recepten bedoeld, tenzij je je startpost even nog mooier gaat oppimpen met ingredi?nten e.d. dan wil ik hem met veel liefde verplaatsen ;)
 
Mooi Jeroen ! Toen ik nog jong en lief was (heel lang geleden dus  :D ) heb ik zelf veel paling gerookt. dit mbv een rookton en houtmot. Ben niet van de vis, maar ermee hobbyen en koken doe ik nu nog steeds. 
 
ik weet niet of ik snel ga doen, maar het ziet er gaaf uit :)
 
Oohhh Wow, het water loopt mij uit den bakkes  =P~
Wat zien die er heerlijk uit.
Dus dat was wat ik buiten rook  :)

Mac
 
Heerlijk als de paling net it de ton komt, vel strippen, kluiven en je hele b*k is vet :)
 
willeke zei:
Paling is al een poosje een beschermde diersoort. Dus als sportvisser verboden mee te nemen.
http://www.sportvisserijoostnederland.nl/actueel/default.asp?page=detail&id=109
Ik heb in het verleden veel paling ook op deze wijze gerookt, is een prima methode.
Maar ik ving mijn paling in de zee. Heeft minder kans op dioxine vervuiling. Helaas
moet je daar nu ook al rekening mee houden. :(

Volgens zeggen van Palingshop.nl wordt deze vis jong gevangen, waarna ze ze gedeeltelijk verder opkweken en verkopen. Een ander deel wordt uitgezet om de stand weer verder op te krikken. Naar eigen zeggen ziet men hierdoor weer een positieve tendens. Maar ja, dat is de tekst die de 'duurzame' paling verkopers er zelf bij leveren.
Over dioxine wordt in die mooie folders natuurlijk helemaal niet gerept....
Maar wij eten hier,ondanks dat het nu even lijkt alsof ik een rokerij begonnen ben, maar zelden paling ;)
Ik wil mijn kast voornamelijk gebruiken voor gerookte vleeswaren en slechts een enkel visje.
Maar het is wel geinig om dit een keer te doen. En ondanks alles blijft dit wel een hele smakelijke vis :)
 
jezus , jeroen dat ziet er goed uit kerel ... ook maar eens een keer proberen !!!
 
Ik ben niet zo'n viseter, maar een gerookte paling hmmmm! Ik moet alleen nog even een goede reden hebben om ze te bestellen en te roken ;) maar de webshop staat tussen de favo's!!

Bedankt voor het delen!
 
Ik ben zelf niet zo van de flauwe, een heerlijke palinkje op een krantje.
 
Stoker Joop zei:
Ik ben zelf niet zo van de flauwe, een heerlijke palinkje op een krantje.
Groot gelijk Joop. Lekker van de graat kluiven met een vette bek :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan