Voor de maandelijkse (lees 2 maandelijkse) foto-opdracht ben ik door toedoen van Sander op de Japanse toer gegaan. En ik moet zeggen, dat was een geslaagde Japanse missie. Zonder de foto opdracht had ik niet zo snel aan Japans BBQ-en gedacht, maar het was zeer leuk en leerzaam om te doen. Het laat je weer eens "anders" denken.
Na de geestelijke voorbereidingen kon ik dan eindelijk aan de slag. Ik had bedacht om kipfilet eerst licht koud te roken, daarna te laten marineren in een soja gember dressing en vervolgens grillen. Daarnaast ook nog 2 stukken tri-trip licht koud gerookt.
Tijdens de voorbereidingen viel ook de nieuwste Fire en Food op de mat met daarin soep van koud gerookte pompoen.
dat kwam mooi uit, pompoen kon ook meteen koud gerookt worden en vervolgens heb ik daar een pompoen soep van gemaakt met een Japanse twist. Oftewel een pompoen miso. Die viel zo goed uit dat we die n\afgelopen maand al meerdere keren hebben gegeten, ook tijdens de kerst dis.
Begonnen met soja, gember en sesamzaad marinade
Eerst pompoen en kipfilet roken
Daarna de tri-trip
Pompoen na de roken stomen, vervolgens pureren en mengen met de miso
Soep was echt heerlijk
Er moest ook nog wat groente gegeten worden
1 stuk tri-trip heeft in de marinade gelegen, de andere niet
Kip sat? kort grille
Tri-trip kort gebakken op gietijzeren bakplaat
Na het bakken door de sesamzaadjes gerold
Vlees snijden en voorzien van wat dressing en wasabi
Heerlijk bordjes, met nog een paar smakelijke paddenstoelen
We hebben weer heerlijk gegeten
Sander, bedankt weer voor deze fijne uitdaging
Na de geestelijke voorbereidingen kon ik dan eindelijk aan de slag. Ik had bedacht om kipfilet eerst licht koud te roken, daarna te laten marineren in een soja gember dressing en vervolgens grillen. Daarnaast ook nog 2 stukken tri-trip licht koud gerookt.
Tijdens de voorbereidingen viel ook de nieuwste Fire en Food op de mat met daarin soep van koud gerookte pompoen.
dat kwam mooi uit, pompoen kon ook meteen koud gerookt worden en vervolgens heb ik daar een pompoen soep van gemaakt met een Japanse twist. Oftewel een pompoen miso. Die viel zo goed uit dat we die n\afgelopen maand al meerdere keren hebben gegeten, ook tijdens de kerst dis.

Begonnen met soja, gember en sesamzaad marinade

Eerst pompoen en kipfilet roken

Daarna de tri-trip

Pompoen na de roken stomen, vervolgens pureren en mengen met de miso

Soep was echt heerlijk

Er moest ook nog wat groente gegeten worden

1 stuk tri-trip heeft in de marinade gelegen, de andere niet

Kip sat? kort grille

Tri-trip kort gebakken op gietijzeren bakplaat

Na het bakken door de sesamzaadjes gerold

Vlees snijden en voorzien van wat dressing en wasabi

Heerlijk bordjes, met nog een paar smakelijke paddenstoelen