BasBQ
Beef en Steak

Jamaican Jerk Pulled Pork Part II

 
 
 
 

Marieken

Pitmaster
Berichten
957
Jaaaaa het zeikt van de regen, het balkon staat blank, er ligt een regenjas bij de deur voor het betere controleerwerk van het vuur en dat is nodig! Er liggen namelijk drie (!!!) eneurme lappen varken warmpjes op een kleine gammele barbecue waarvan in het deksel een verontrustend plasje regenwater staat.

Tegenslag 2 (nr 1 was het weer ; ): Helaas ligt de kernthermometer in de keuken te drogen, die vond namelijk dat het vlees 244 graden was. Niet waterdicht genoeg voor een hollandse hoosbui.

updates (en foto's) volgen vandaag tussen alle feestvoorbereidingsstress door!

IMAG0805.jpg height="640" width="383"
 
Dan kijk ik tussen het boodschappen doen wel af en toe even of er al een foto is ;)
 
Nou....succes....en anders maar smoren in de dutch oven :p
 
je bent wel stoer bezig met dit weer, dat mag ik wel.
Als je thermometer weer droog is, (en het hopenlijkdoet) moet je hem even in een plastic boterhamzakje doen, dan blijft ie lekker droog  ;)
 
de thermometer ligt in een bak met rijst, hij leek het net wel even te doen, dus ik heb m even aangesloten (45 graden) maar het display was bijna niet af te lezen. nog maar even verder drogen dus.

ik heb het vlees (varkensschouder in stukken van circa 1,5 kg) in een jamaican jerk marinade gezet, net als bij mijn eerste poging om pulled pork te maken. Jamaicaanse jerk kruiden, beetje kaneel, veel piment (allspice) en chilipepers in de vijzel met verse tijm, wat olie en wat suiker tot een pasta gewreven. daar het varken mee ingesmeerd en dit een nacht in de koelkast laten liggen.

dat de thermometer het mss niet doet, is jammer maar overkomelijk (ik heb ook een analoge die ik nu misbruik om de temperatuur in de bbq te bepalen, die kan ik altijd nog voor het vlees gebruiken). ik maak me wel zorgen of de barbecue niet veel te vol ligt, en hoe dat de kooktijd gaat beinvloeden... er komen straks 20 mensen eten en hoewel er genoeg voer is voor een weeshuis, hoop ik wel dat ze op een zeker moment ook pulled pork krijgen : )

IMAG0806.jpg height="383" width="640"


oude vertrouwde analoge techniek die het ook in de regen volhoudt:

IMAG0814.jpg" height="640" width="383"


goed, de key lime cheesecake staat in de oven, tijd om hawaii hamburgers te gaan klussen!
 
leo, ik zit in den haag, het regent wel (inmiddels mag t geen naam hebben) maar het is geen noodsituatie zoals in oost nederland hoor ; )
 
Vervelend van de regen,maar je vlees ziet er al goed uit.
 
Wauw...zit er al strak uit....succes....benieuwd naar de foto's van het eindresultaat. Ook een mooie marinade trouwens dat je hebt gebruikt.
 
Marieken zei:
leo, ik zit in den haag, het regent wel (inmiddels mag t geen naam hebben) maar het is geen noodsituatie zoals in oost nederland hoor ; )

o zo'n mooie stad  :)
 
glaze zit er net op! (azijn, honing, bbq saus en de restjes van de marinade)

de kapotte thermometer gaf aan 94 - 88 - 73 en bleef daarna tussen 73 en 75 knipperen. ik weet dus niet of hij de regenbui overleefd heeft... in elk geval heb ik m maar weer te drogen gelegd en straks test ik het nog even met de analoge thermometer.

nou nog even gamba's door de gemalen cashewnoten halen en een carribean coleslaw fiksen en dan ben ik geloof ik klaar om de cocktailbar in te richten ; p
 
Ik vind je een bikkel!
 
What ever happens, lekker zal het zijn...
 
jij bent goed bezig, zal een leuk tropische feest worden.

( en de zomer is begonnen, 16 graden en regen  :mad:  )
 
Klinkt heerlijk allemaal!
 
Nou een beter gebruik van de Q en de genoemde side dishes kan ik me niet indenken
 
Ben wel benieuwd naar foto's van eindreultaat en tropische side dishes. Cool hoor.
 
Als ik je verhaal leest dan zal het wel goedkomen met zo'n doorzettingsvermogen.
Succes met je vlees. :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan