BasBQ
Beef en Steak

Jacobs ladder doorgeschoten in temperatuur

 
 

Grasshopper

Kooltjesharker
Berichten
141
Hey allemaal,

Vandaag staat er Jacobs ladder op het menu. Vanmiddag krijgen we eters, dus perfect stukje vlees daarvoor .

Nu heb ik hem om 08.30 met 100 graden op de BGE gelegd. Om 12.15 kwam ik pas thuis (andere verplichtingen) en toen zag ik dat ie doorgeschoten was tot 200.

Toen heb ik de Jacobs ladder eraf gehaald, beetje af laten koelen en toen flink ingepakt in alu folie. Daar ligt deze nu nog, terwijl de BGE aan het afkoelen is.

Wat is nu wijsheid? Zometeen nog voor een uurtje of 3-4 ingepakt terug leggen?

Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk
 
Als je hem inpakt in alufolie loopt de kern temperatuur nog op lijkt me eerlijk gezegd, ik zou niet weten wat je daar verder mee kan doen , ik zou wel de kern temperatuur blijven controleren die Q koelt af vanzelf maar het eten is belangrijker

Verstuurd vanaf mijn CPH2197 met Tapatalk
 
Als je hem inpakt in alufolie loopt de kern temperatuur nog op lijkt me eerlijk gezegd, ik zou niet weten wat je daar verder mee kan doen , ik zou wel de kern temperatuur blijven controleren die Q koelt af vanzelf maar het eten is belangrijker

Verstuurd vanaf mijn CPH2197 met Tapatalk
Kern is nu 82. Heb hem nog even uitgepakt.
Moet tot 93.

Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk
 
Nu garen tot hij gaat is dan inpakken in aluminium folie dan in handdoeken en dan in een koelbox. Blijft hij makkelijk warm tot 1800 uur
 
Nooit twijfelen aan jezelf ingepakt terug leggen is geen probleem maar zorg wel dat het niet uitdroogt, beetje appelsap ofzo erbij

Verstuurd vanaf mijn CPH2197 met Tapatalk
 
Ben benieuwd. Ingepakt terug gelegd tot 90. Nu in handdoeken gewikkeld in een koelbox.

Zal wel warm blijven, daar ben ik niet zo bang voor. Voor de zekerheid nog maar wat ander vlees ingeslagen, mocht het mislukt zijn

Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk
 
Ben benieuwd. Ingepakt terug gelegd tot 90. Nu in handdoeken gewikkeld in een koelbox.

Zal wel warm blijven, daar ben ik niet zo bang voor. Voor de zekerheid nog maar wat ander vlees ingeslagen, mocht het mislukt zijn

Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk
En hoe was het resultaat?
 
Excuus! Hij was niet mislukt, buitenkant had duidelijk wat teveel gehad, dus daar ben ik met het mes langs gegaan.

Vlees was super mals, rook zat er nog goed in, eigenlijk prima!

Dus niet mislukt, maar wel wat op- en aanmerkingen haha.

Dit was mijn 2e Jacobs ladder. De 1e was subliem.

Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk
 
Hahahaha aaaahaaaah had hem graag gezien , volgende keer kom ik hem keuren hahahaha

Verstuurd vanaf mijn CPH2197 met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan