BasBQ
Beef en Steak

Jack daniels pellets

3

3x10

Gast
Wie heeft ze wel eens geprobeerd? Toppertje? Of toch maar echte jack gebruiken?  :p
Lijken lastig te krijgen....
 
Je kunt ook gewoon Jack D. snippers kopen. Die kunnen zo het vuur in. Pellets moet je weer in een alufolietje doen.

Ja, lekker of niet? Het is eikenhout. Ik ben nig steeds van mening dat je de whiskey niet proeft.
 
heb je de pellets dan geproefd?? die moeten toch op het vuur....
 
3x10 vraagt geprobeerd, en dat heb ik. Geproefd heb ik ze niet.
 
ik heb de pellets ook nog niet geprobeerd. van het snippers ben ik niet zo een fan...
 
In de zak ruik je de Whiskey maar dat is zo vervlogen en dan rook je met eikenhout en daar ben ik geen fan van v.w.b. rookhout.
 
Dank voor de reactie's. Duidelijke zaak, geen topper. Gelukkig niets (ver weg) besteld  :D
 
3x10 zei:
Dank voor de reactie's. Duidelijke zaak, geen topper. Gelukkig niets (ver weg) besteld  :D

Ho ho, ik gebruik bijna altijd een handje JD snippers in combinatie met een handje apple als ik ribs maak. Laatst een picanha met alleen JD gemaakt. Ik vind eiken wel degelijk lekker!!!
 
eigelijk is het vrij logisch, whiskey of andere drank die op vaten rijpt trekt hooguit 1 mm in het hout van het vat, daarbij komt nog dat voor de smaak een aantal whiskey stokers het vat aan de binnenkant aanbranden.
ik denk niet dat de pellets alleen maar van dit dunne laagje zullen zijn anders worden ze wel erg bewerkelijk, gevolg 99,9% is gewoon eikenhout en waarschijnlijk een kleine toevoeging in de verpakking in de vorm van geur en smaak stoffen voor het effect
 
nicky zei:
3x10 zei:
Dank voor de reactie's. Duidelijke zaak, geen topper. Gelukkig niets (ver weg) besteld  :D

Ho ho, ik gebruik bijna altijd een handje JD snippers in combinatie met een handje apple als ik ribs maak. Laatst een picanha met alleen JD gemaakt. Ik vind eiken wel degelijk lekker!!!

Voor rund is eiken ook zeer geschikt (net als mesquite) Voor varken bijvoorbeeld vind ik eiken te zwaar. Anders smaakt alles naar rookworst ;)
 
als je smaak wil hebben kan je beter een scheutje JD door je glaze of saus doen, dit proef je tenminste wel.
 
ik zou zelfs nog verder willen gaan en zeggen doe die JD in een glas en nip er van terwijl het vlees op de Q ligt
 
alvon zei:
ik zou zelfs nog verder willen gaan en zeggen doe die JD in een glas en nip er van terwijl het vlees op de Q ligt

Mee eens!!!! En misschien wel een paar extra glaasjes
 
ach, ik heb een keertje wat hout in whisky geweekt voor op de barbecue... die geur vind ik wel de moeite. lekker indruk op je vrienden maken ;)

afgelopen week was ik ziek thuis en heb ik zo ongeveer alle shows van heston blumenthal bekeken; hij heeft er zelfs recepten voor, extra geuren die bij het gerecht horen. een minikampvuur rond je chili of een bak citroen en rozemarijn waar je je vloeibare stikstof rook uit kunt laten borrelen over je eettafel... het idee is dat het niet uitmaakt of de geur uit je voer komt of uit je omgeving, het be?nvloedt je smaak tijdens het eten.

ik vond overigens inderdaad niet dat de whisky terug te proeven was in het vlees, dus je moet wel naast de barbecue dineren of er zelf lekker boven gaan hangen :)
 
Gerard777 zei:
alvon zei:
ik zou zelfs nog verder willen gaan en zeggen doe die JD in een glas en nip er van terwijl het vlees op de Q ligt

Mee eens!!!! En misschien wel een paar extra glaasjes

Das sowieso een goed plan...... Toch maar een kookboekje erbij ( in aantocht)  :D
image-2.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan