BasBQ
Beef en Steak

Jaap stelt zich voor.

J

jaapie

Gast
Hallo.. Ik ben Jaap en ik wil me graag aan jullie voorstellen. Ik ben een kerel van 40 en kom uit de buurt van Goes in Zeeland.

Een aantal jaar geleden heb ik mijn standard weber kogel model ingeruild voor een weber summit. Het gemak van een gasbbq sprak me erg aan en ik moet zeggen dat het me erg goed bevalt. Toch lonken het echte vuur en de rook. Dus heb ik onlangs (vandaag.. :-* ) een Smokey Mountain erbij gekocht.

Wat ik erg leuk vind is het low en slow garen van mooie stukken vlees. Ik heb op mijn summit al een paar keer wat ribbetjes gemaakt volgens de 321 methode, een picanha en ook een brisket is al eens gepasseert. Daarnaast uiteraard burgers, tonijn, pizza, steaks en alle andere standaard dingetjes.

De bijgevoegde foto een voorbeeld van mijn geklungel. Brisket op de summit. De volgende keer wordt het vet eerst getrimt. (En gaat hij op de WSM  B-) ) Verder was hij erg goed gelukt. Ik heb helaas geen foto's van het resultaat.

Ik heb al een heel aantal leuke idee?n voorbij zien komen hier, en ik kijk er naar uit om nog meer tips en tricks te leren van jullie en mijn ervaringen met jullie te delen.

Groeten, Jaap.

IMG_7863_zpsl6hnfvzf.jpg


 
Welkom Jaap en heel veel plezier alvast met je WSM. Ook ik ben in het verleden gevallen voor een gasbbq (genesis) maar heb me inmiddels herpakt ;-)
 
hoi Jaap,
welkom bij dit edele genootschap
 
Welkom!
 
Welkom Jaap.
 
Terug
Bovenaan Onderaan