BasBQ
Beef en Steak

Italian Grill - Batali Mario

 

Drossie

Kooltjesharker
Berichten
196
51Zxkk1izsL._SS500_.jpg

Titel: Italian Grill
Auteur Mario Batali
Taal: Engels
Aantal blz: 246
Waar te koop: Amazon, bol.com, Book Depository
Prijs in ?: 19
Bespreking:

Op zoek naar een barbecueboek dat niet typisch Amerikaans was, kwam ik Italian Grill tegen.
Het boek staat vol Italiaanse barbecuegerechten, maar de Amerikaanse invloeden zijn meestal niet ver te zoeken.
Niet verwonderlijk: het is geschreven door een Amerikaan Mario Batali. Batali is zelf chefkok en is eigenaar van verschillende restaurants. Hij woont samen met zijn vrouw en 2 zonen in New York.
Batali schreef reeds verschillende boeken waarvan Molto Italiano het bekendste zou zijn (maar ik ken het niet).

Het boek is onderverdeeld in verschillende hoofdstukken: Voorgerechten, Pizza en platte broden, Vis en schaaldieren, Gevogelte, Vlees en als laatste groenten. Een onderverdeling die je wel vaker vindt in kookboeken.
In het begin van het boek worden enkele technieken uitgelegd waarvan 'a piastra' me het meest onbekend was. Het is een techniek die in verschillende recepten terug te vinden is en wil eigenlijk gewoon zeggen dat er gebakken wordt op een steen of gietijzeren plaat die op de grill ligt, zoals op de cover van het boek.
Van pagina 14 tot pagina 23 vind je productinformatie over de meest gebruikte ingredi?nten uit het boek.

De recepten zijn kort en bondig uitgeschreven. Niet elk recept is vergezeld van een foto, maar het boek bevat wel voldoende foto's om niet saai te worden.
De gebruikte ingredi?nten zijn, op een uitzonder na, niet zo moeilijk te vinden.

Ik vind het een aanrader!
 
Mooi verslag Drossie, weet je nog wat het kostte?
 
Ik gebruik dit book ook regelmatig. staan erg leuke dingen in. Ik heb er 25e voor betaald in de boekhandel
 
Terug
Bovenaan Onderaan