BasBQ
Beef en Steak

Is er een Nederlands alternatief voor de Heatermeter?

W

win

Gast
Is er ook een Nederlands alternatief voor de Heatermeter uit de US?
Dus een die ik in NL kan kopen of een werkend ontwerp waarvan ik alle onderdelen in NL kan kopen?
Ik heb al een Raspberry Pi 3B die ik hiervoor wil gebruiken.
Alvast dank!
 
Ik geloof dat er iemand in NL is die af en toe heatermeters bouwt voor genootschaps leden. B-) Ben z'n naam alleen even kwijt.

Een RPI 3 gaat echter niet werken, voor de SMD versie heb je een RPI B+ nodig en voor de oude 4.2 versie een RPI B. De software is niet compatible met de nieuwere versie van de RPI.
 
Nosmo zei:
Ik geloof dat er iemand in NL is die af en toe heatermeters bouwt voor genootschaps leden. B-) Ben z'n naam alleen even kwijt.

Een RPI 3 gaat echter niet werken, voor de SMD versie heb je een RPI B+ nodig en voor de oude 4.2 versie een RPI B. De software is niet compatible met de nieuwere versie van de RPI.
Wanneer komt de volgende ronde
 
Nosmo zei:
Ik geloof dat er iemand in NL is die af en toe heatermeters bouwt voor genootschaps leden. B-) Ben z'n naam alleen even kwijt.

Een RPI 3 gaat echter niet werken, voor de SMD versie heb je een RPI B+ nodig en voor de oude 4.2 versie een RPI B. De software is niet compatible met de nieuwere versie van de RPI.

Volgens mij heet die Nosmo Piet =))

En de rest versta ik niet ik ken RPI alleen als Rest In Peace....
 
Was dat geen RIP  :D

Dominique zei:
Nosmo zei:
Ik geloof dat er iemand in NL is die af en toe heatermeters bouwt voor genootschaps leden. B-) Ben z'n naam alleen even kwijt.

Een RPI 3 gaat echter niet werken, voor de SMD versie heb je een RPI B+ nodig en voor de oude 4.2 versie een RPI B. De software is niet compatible met de nieuwere versie van de RPI.

Volgens mij heet die Nosmo Piet =))

En de rest versta ik niet ik ken RPI alleen als Rest In Peace....
 
Spooks zei:
Was dat geen RIP  :D

Dominique zei:
Nosmo zei:
Ik geloof dat er iemand in NL is die af en toe heatermeters bouwt voor genootschaps leden. B-) Ben z'n naam alleen even kwijt.

Een RPI 3 gaat echter niet werken, voor de SMD versie heb je een RPI B+ nodig en voor de oude 4.2 versie een RPI B. De software is niet compatible met de nieuwere versie van de RPI.

Volgens mij heet die Nosmo Piet =))

En de rest versta ik niet ik ken RPI alleen als Rest In Peace....

O ja, whoehahaha! Nou het was nog vroeg zullen we maar zeggen =))
 
Nou ja, als een DIY kitje koopt krijg je een printje en de Rest In Pieces dus dan het klopt wel. ;)
 
Nosmo zei:
Nou ja, als een DIY kitje koopt krijg je een printje en de Rest In Pieces dus dan het klopt wel. ;)

Mafketel....
 
BertM zei:
Alle onderdelen van de heatermeter zijn toch in NL te krijgen? Behalve de printplaat dan, die zou via het internet moeten gaan?
Of je dan echt goedkoop uit bent weet ik niet...

Het wordt erg duur als je alles in NL wilt kopen, je bent dan afhankelijk van Conrad die mega duur is en ook niet eens alle onderdelen kan leveren. Printjes kun je ook wel in NL laten maken maar dat is minstens een factor 10 duurder dan het verre oosten.

Als je niet op de volgende ronde HM's wilt/kunt wachten is de heatermeter store van Bryan Mayland wellicht een optie, maar dat is niet in NL.
 
Aha! Nu zie ik de draadjes..  ;)
Wanneer is de volgende bestelronde voor de HM?
Mocht je nog een pakketje met losse onderdelen over hebben. Ook welkom!
 
BertM zei:
Waarom werkt de RPI 3 niet? Of ligt dat aan openwrt?

Klopt, de HM gebruikt nog een oude versie van openwrt en daar is geen versie van die compatible is met de RPI3. Omdat Bryan Mayland (de vader van de HM) nog 150 RPI B's op voorraad heeft is er vanuit die hoek geen software update te verwachten voordat zijn voorraad op is.

Als er hier op het forum een handige programmeur is die de software kan porten naar een recentere versie van openwrt die wel compatible is met de RPI3, dan heb ik daar wel een gratis HM voor over.

win zei:
Aha! Nu zie ik de draadjes..  ;)
Wanneer is de volgende bestelronde voor de HM?
Mocht je nog een pakketje met losse onderdelen over hebben. Ook welkom!

Ik heb op het moment niets over, en ik ga pas weer HM's bouwen als de RPI B+ weer normaal verkrijgbaar is. Volgens de laatste berichten is dat pas in augustus.
 
150 RPI's? Dat gaat wel even duren dan ben ik bang.
Zitten op de 3 de pinnen anders?
Heb op dit moment mijn HM geofferd voor mijn droogkast project, maar herschrijven zal toch wel wat tijd kosten ben ik bang als ik nu al kijk naar de tijd die ik al kwijt ben om de basis in mijn rpi te krijgen.
Even iets in de verkeerde volgorde installeren en je bent een avond kwijt
 
Terug
Bovenaan Onderaan