BasBQ
Beef en Steak

Is dit een goede upgrade, ken het merk niet?

Ja hoor, Outdoor Chef is een bekend merk. Ik heb er zelf geen directe ervaring mee, maar het schijnt qua kwaliteit niet veel onder te doen voor Weber. Ik was zelf erg tevreden over mijn Weber 47, en heb die dan ook vervangen door een Weber 57 (via ING rentepunten een goede deal)
 
Mijn eerste gassertje was een outdoorchef city. Een kleintje dus. Heel fijn om mee te werken, zelfs PP op gemaakt.

Edit... Ik zie dat dit een houtskool Q is. Hij ziet er goed uit, en ook dat scharnierende deksel lijkt me handig. Ik denk dat het een goede Q is hoor, en een mooie aanbieding ook. Zet hem wel stevig in elkaar, want met zo'n klapdeksel ligt het kantelpunt anders. Maar daar zullen ze zelf ook wel over nagedacht hebben. Toch?
 
Goed merk hoor. Ik heb hem wel eens gebruikt op een workshop en wat me opviel is het easy slide systeem waarmee je makkelijk een hitteschilt boven je kolen plaatst. Makkelijk voor indirect BBQ-en en toch een groot oppervlak  benutten.

Onderstaand ook nog een demo filmpje.
https://www.youtube.com/watch?v=DxmuMJsYtT0

 
Hij is binnen, afgelopen weekend 2x gebruikt. 1e keer voor wat vleesburgers om de temperatuur te leren controleren en zondag kippendijen en poten low and slow.. wat een heerlijk apparaat, was weber fan, maar deze ODC doet niks minder dan een weber.
 
Pics :)

>

>

>

>

>



 
Groot gezin, vrienden op bezoek, grote eters of overenthousiast?

Je hebt hem lekker vol gelegd. Goed bezig.

Hoe is de eerste ervaring wat betreft regelen van temp, stabiliteit in temp, gebruikersgemak, etc.?
 
En hoe zit het met het deksel? Niet het gevoel dat de Q omvalt als je hem openzet?
 
Dominique zei:
En hoe zit het met het deksel? Niet het gevoel dat de Q omvalt als je hem openzet?
Die kan ik wel beantwoorden: Nee.
Behalve als je het deksel open zet, vervolgens met een kleuter achterop de fiets langs rijd, en die kleuter net zijn been uitsteekt, dan heb je wel kans dat ie gaat, vooral als ie al net wat scheef staat.
 
dennis zei:
Dominique zei:
En hoe zit het met het deksel? Niet het gevoel dat de Q omvalt als je hem openzet?
Die kan ik wel beantwoorden: Nee.
Behalve als je het deksel open zet, vervolgens met een kleuter achterop de fiets langs rijd, en die kleuter net zijn been uitsteekt, dan heb je wel kans dat ie gaat, vooral als ie al net wat scheef staat.

Je moet ze als ze baby af zijn ook wegdoen, en weer opnieuw beginnen....=))
 
Dat weg doen is een goed plan!  Scheelt een hoop geld :D
 
Ding staat super stabiel, was even werk hem in elkaar te zetten en ja die wieltjes was wel even een punt van extra aandacht :)

Heb 'm dus getest met vlees burgers en kippenpoten en dijen om hem goed te testen en dit vlees is waar je niet veel verkeerd aan kan doen, de kipstukken hebben 4.5 uur stabiel op 110 graden gegaard en op einde heb ik de zuurstof erin gegooid voor het vel binnen 5 minuten 175 graden in de ketel. Stabiel houden is echt makkelijk met deze bbq, gaat beter dan met mijn oude webertje, zuinig in verbranding van mijn briketten ook. 2x getest dus afgelopen weekend en zaterdag gaan er buikribben van beef en steak op en zondag een pork rack :) na 2x gebruik weet ik al wel dat ie me niet in de steek laat :)

ben wel overtuigd, oja, verschil tussen deksel temp en rooster is 25 graden, kan de oven thermometer dus binnen laten komend weekend :)

Voor nu erg tevreden, had dit niet verwacht.
 
Fijn dat je zo tevreden bent! Veel plezier ermee!
 
Dank je wel, denk ook wel dat er nu een stuk meer foto's van het vlees zullen volgen van mijn kant :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan