BasBQ
Beef en Steak

Irish stew met Guinness uit de DO

BertM zei:
Als ik dit allemaal zie moet er ook maar eens een DO komen #hoevertelikhetmijnvrouw

Neem hem gewoon bij de worst workshop mee. En dan thuis heel verbaasd doen: H? hoe komt die nu in de achterbak?.........
 
Wat een fantastisch recept. Vandaag gemaakt, superlekker. Helaas geen foto's, maar hele goede herinneringen  :) Ik kreeg al het verzoek het volgende week weer te maken, haha
 
Fulco zei:
Wat een fantastisch recept. Vandaag gemaakt, superlekker. Helaas geen foto's, maar hele goede herinneringen  :) Ik kreeg al het verzoek het volgende week weer te maken, haha

Bekend spreekwoord wat hier vaak voorbij komt is  " Geen foto's is niet gemaakt"
Dus volgende keer een plaatje schieten. :D !
 
Je hebt gelijk Hans. Je opmerking heeft me gemotiveerd om vandaag bij dit mooie weer met de bewijsvoering te komen
b418405612024361e86b155936517b98.jpg
2409bad2a7465c9b9ef517d768f278f6.jpg
685696f75af99b1dc03ce5437043c7ae.jpg
a0dfac0908a3367b48182e30944dc831.jpg
41fa5dd9b4a8872bdeaa132aa22080cd.jpg
55c5ea637ba2215d446bf064e36e873b.jpg
 
Nice!
Wat voor mooi pannetje gebruik je trouwens?
 
Dat ziet er prima uit, ik denk, nee ik weet zeker dat ik dat ook lekker vind :)
 
Effe stof afblazen hiero ;-)
Hoeveel kolen gebruik je om dit gerecht te maken?
Heb nog niet zo veel ervaring met de DO.

Grzz,
Blefke
 
blefke zei:
Effe stof afblazen hiero ;-)
Hoeveel kolen gebruik je om dit gerecht te maken?
Heb nog niet zo veel ervaring met de DO.

Grzz,
Blefke
Ik had een foto van een tabel geplaatst hier op het forum, maar deze is met dank aan PB niet meer te zien...
Gelukkig heeft Christian uit de 2018 TripleT class een mooie site met veel DO info: Kolentabel
 
Ceriel zei:
Ik had een foto van een tabel geplaatst hier op het forum, maar deze is met dank aan PB niet meer te zien...
Gelukkig heeft Christian uit de 2018 TripleT class een mooie site met veel DO info: Kolentabel
THX Ceriel
Maar wat is een goede temp om te stoven?

Grzz,
Blefke
 
Het moet pruttelen, dus net boven het kookpunt. Begin met bijvoorbeeld 150gr, als de stoofpot dan op temperatuur is kun je briketten weghalen totdat het rustig pruttelt.
Ik zet zelf (net als Camiel) de DO op 2 stenen in de Weber. Je kunt dan eenvoudig spelen met de temperatuur door met briketten te schuiven.
 
Goede tip
Ga ik ook doen.
Deze week ga ik de stew maken.
Heb de DO al bijna 1,5 jaar en nog niet gebruikt......
Wordt de hoogste tijd B-)

grzz,
Blefke
 
Van het weekend dit gerecht gemaakt en het was helemaal top zeg, wow.
Zo ontzettend lekker. Bedankt voor de tip.

medium.jpg


medium.jpg


medium.jpg

 
Ja, 't is er weer weer voor, heerlijk.
Had je niet wat veel vuur onder je D.O. voor een stoofpotje? :-?
 
Terug
Bovenaan Onderaan