BasBQ
Beef en Steak

Irish stew met Guiness voor nieuwjaarsdag

 
 

RvH6511

Pitmaster
Berichten
822
Morgen krijgen wij traditiegetrouw alle familie over de vloer. (ongeveer 35-40 man)
Sinds een jaar of 4 hebben wij op ons genomen om dit te organiseren nadat een oom van mijn vrouw het ongeveer 30 jaar heeft gedaan.

Om iedereen met de BBQ in aanraking te laten komen en omdat ik het zelf leuk en lekker vind maak ik traditiegetrouw (mag je dat al zeggen na 4 keer) hapjes en eten klaar voor een ieder op de BBQ.
Uiteraard wil ik iedere keer wat anders dus deze keer besloten om Irish stew te maken met Guiness op de DO.
Vanmorgen begonnen met de voorbereidingen en inmiddels staat de 1e DO op het vuur om de Stew te bereiden.
Hierbij enkele foto's
DMfGxhA.jpg


wpbT8UU.jpg


XgK5JkJ.jpg


hd3aF2N.jpg


Zal dadelijk nog een plaatje maken van het eindresultaat

Verder ga ik nog MOINK balls serveren, deze heb ik gisteren al voorbereid en voorgebakken zodat ik dat morgen alleen nog maar hoef op te warmen met warme BBQ saus hoef te besmeren.
Voor de vegetari?rs, ja je geloofd het niet in mijn familie (= aangetrouwd) heb ik wat Qasedillas en selderijsoep op het menu staan.
En voor de overigen heb ik nog 4 kg Pulled park gemaakt van de week.

Naar alle waarschijnlijkheid heb ik dus wel voldoende om te nassen voor iedereen. :D :D :D

Hier het eindresultaat van de van ongeveer 3 uurtjes sudderen in de DO op briketten.

QEp9S5p.jpg


Tussendoor ook nog even de selderij op de BBQ gegaard zodat deze in de soep verwerkt kan worden:
VxvXxlm.jpg


ipPN293.jpg


Nog een overzichtsplaatje van de partners in crime
7XX4Paz.jpg

 
Lijkt me prima te schaften
 
Zo dan, dat is gelijk in het groot werken. Had op kerstdag 20 man en dat was al doorwerken. Slagertje vast blij met je
 
Heerlijk de Ierse stoofpot uit de DO.  Heeft vast gesmaakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan