BasBQ
Beef en Steak

Irish Beef Stew met Vloerbrood... beide uit de DO

 
 
 
 
 

Sander72

BBQ Junkie
Berichten
6.917
Beste BBQ-vrienden!

Of ik een extra dagje thuis wilde blijven om de kinderen op te vangen in de middag... dat wilde ik wel, als ze maar lekker gingen spelen zodat papa dat ook kon doen!  ;)

Vanochtend gauw de To Do bekeken en daar stond er nog eentje van Camiel bij, daar is deze heel losjes op gebaseerd. Zo werd de groene paprika een rode punt, een deel van de aardappels de zoete variant en bleken twee rode uien gewoon geel... maar de pruimen (lekker!) en de Guinness (vooral lekker NA het stoven) bleven erin... even tussendoor een broodje gebakken voor erbij... het was echt super!

Met de deur in huis...


Hier startte ik de ochtend mee:


Mijn eerste broodje ooit in de DO bakken... 6 kooltjes onder en zo'n 20 erboven, 37 minuutjes:


Fantastische korst en geen verbrande bodem:


Ik was er trots op:


Buurkindjes snapten er niks van...  Brood bakken in een BBQ?  :-/


Na 3 uurtjes


Paprika en de aardappeltjes erbij:


Uurtje later, lekker opscheppen!


Wat was dat heerlijk zeg!

Bedankt voor het kwijlen.
 
Mooie rapportage!
 
Daar mag je zeker trots op zijn, ziet er allemaal super uit Sander
 
Ik snap wel dat je trots bent op jezelf. Zou ik ook zijn na zo een 1ste brood.
Ziet er goed uit...
 
Dat ziet er goed uit Sander! De volgende keer wordt ik graag van te voren even op de hoogte gesteld hoe laat het klaar is, zodat ik op tijd ben voor het eten.... :p
 
Nice!!! Ik ben jaloers op je broodje!
 
Die stew is goed h?.
 
dat ziet er zeker uit om te kwijlen, mooie reportage en een mooi gerecht en prachtig brood
 
Dank allemaal, fijne vrienden!
 
Zo...daar is niks mis mee
 
Rockabimmy zei:
super zeg... en wederom mooie fotos !

Dank je, zou dat een lekker 'dessert van de bbq' kunnen zijn, zo'n stoofpotje?  :D
 
Ja, en ik maar denken dat ik geen DO nodig heb omdat ik genoeg fijne pannen heb die ook in de q kunnen.
Maar ja......daar kunnen geen kolen op de deksel. Kortom weer iets voor het "hebbehebbehebbe" lijstje  :p
 
Jorte zei:
Ja, en ik maar denken dat ik geen DO nodig heb omdat ik genoeg fijne pannen heb die ook in de q kunnen.
Maar ja......daar kunnen geen kolen op de deksel. Kortom weer iets voor het "hebbehebbehebbe" lijstje  :p

Het zijn zulke machtige pannen... ik dacht eerst ook slim te zijn door de deksel van mijn grote Creuset om te draaien zodat die hol werd en er wel kooltjes op konden liggen zonder dat er asgruis in de pan terecht zou komen... dat lukte ook wel... tot ik de deksel op wilde lichten om in de pan te kunnen kijken... haha, geen handvat! :)
 
bart_dewulf zei:
Kun je het broodreceptje delen aub do is hier zonet toegekomen

Da's een hele flauwe... ik heb een zak broodmix met pompoenpitten en zonnebloem zaden erin gekocht bij Albert Heijn. Daar hoeft alleen maar 270 ml water bij en dan laat je die rustig rijzen... heerlijk en o zo makkelijk!
 
Mooi voor elkaar allemaal. Ziet er goed uit kerel!
 
Terug
Bovenaan Onderaan