BasBQ
Beef en Steak

IQ Grills

Eisbein

Tondelzoeker
Berichten
14
Goedemorgen

Ik heb mijn vrouw eindelijk zo ver en mag een kamado kopen. Mijn oog is gevallen op de IQ Grills 22'' . Vroeg me af of mensen hier er ervaring mee hebben. 1800 Euro is een beetje veel om een kat in de zak te kopen namelijk.
 
@Hazelhorst1986 Heeft een IQ grill. Heeft er volgens mij nog niet iets over verteld. Je zou hem eens kunnen vragen.
 
Ik vind het een prachtige kamado, maar hij is natuurlijk niet zo uitvoerig getest en gereviewd als de 'grote' merken.
Daarentegen heb ik ook geen bekend merk maar ben er al jaren erg content mee!

Bij onderstaande toko staat de IQ trouwens in de aanbieding en zover ik kan zien wel erg compleet geleverd. Scheelt weer een paar 100, dat doet het vast goed bij de vrouw des huizes...;)

 
Ik ben ook zeer geïnteresseerd in de IQ 22 inch.
Donderdag ga ik (als het goed is) even een kijkje nemen.
Heb voornamelijk zorgen over garantie en of een nieuw merk het nog wel volhoudt nu er zoveel keuzes zijn. Zou helemaal jammer zijn als ze over een korte tijd weer stoppen...
Verder zie ik alleen veel voordelen, (wat meteen een beetje argwaan wekt bij mij)

Mocht die het niet worden, dan ga ik kijken naar de Bastard of Monolith.
 
Ik ben deze toen ik een beslissing moest nemen nooit in het wild tegen gekomen, was voor mij ook te veel geld. Maar wat ik niet begrijp bij dit merk is de keuze om een 21 en een 22inch model naast elkaar uit te brengen. Als de onderdelen niet uitwisselbaar zijn maak je het jezelf als beginnend merk onnodig moeilijk.
 
Ik ben deze toen ik een beslissing moest nemen nooit in het wild tegen gekomen, was voor mij ook te veel geld. Maar wat ik niet begrijp bij dit merk is de keuze om een 21 en een 22inch model naast elkaar uit te brengen. Als de onderdelen niet uitwisselbaar zijn maak je het jezelf als beginnend merk onnodig moeilijk.
en waar is jouw keuze toen op gevallen?
 
Ik heb zelf een Kamado Joe gekocht. Bij lange na niet zo compleet als de IQ maar een stuk goedkoper, wat ik ook belangrijk vond. Voor ik iets kocht heb ik ook hier op het forum mezelf ingelezen, en de garantie afhandeling doen ze blijkbaar ook niet moeilijk over. Dat is overigens bij meer merken zo. Ik vond zelf op dat punt het grill guru draadje heel leerzaam. Zolang je voor jezelf maar de plus en min punten helder krijgt.
 
Ondertussen heb ik nu sinds april (5 maanden) de IQ GRill 22".
Met name veel Low en Slow gerechten gemaakt. Temperatuur is goed te regelen en constant te houden.
Tot nu toe niks anders dan positieve ervaringen.
Wat mij betreft dus een goede koop geweest.
Als je goed rondkijkt zie je ook voor nog minder geld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan