BasBQ
Beef en Steak

inwijding nieuwe q

  • Onderwerp starter jeroents
  • Startdatum
J

jeroents

Gast
Morgen komt mijn eerste Q binnen. Wtp57 en wsm. Yahoo!  ;D

Ik ga hem van het weekend inwijden met vrienden. Hebben jullie voor beide Q's recepten die verassen, maar voor een rookie te doen zijn?

Eerste keer smoken. Zoek iets waarmee ik en mijn vrienden meteen een goede smoke beleving krijgen, maar die ook niet te moeilijk is.

Een Wtp ken ik beter maar graag zou ik bijzonder recept hebben om hen in te wijden.

Ik ben benieuwd naar de tips/recepten!!

 
Als het de eerste keer is zou ik kiezen voor iets wat niet te gevoelig is voor temperatuur verschillen.
B.v. Een stuk varkensfilet lekker kruiden en dan garen bij 120 graden met rook. Als je hem er maar af haalt bij 60 graden kern, komt het goed.
Op de wtp snelle hapjes. B.v. MOINKballen
 
MOINK Balls en Fatty van de otp en Spareribs van de smoker
 
Ribs kan makkelijk. Kunnen ook veel hebben, dus mocht eerste keer niet perfect zijn, zal dat niet heel veel invloed hebben op de smaak!
 
Ik zou ook voor ribs gaan. Als je de 3-2-1 methode toepast kan het eigenlijk niet misgaan. Hier op het forum of op BBQ-NL.com  zoekt vind je vast wel een geschikte rub.

Wel zou ik voordat ik het vlees op de WSM knal eerst even een uurtje of twee oefenen met het regelen van de temperatuur, dan krijg je er een beetje feeling mee.

Op de OTP (wat is een WTP eigenlijk) gewoon sateetjes of karbonades of zo, maak het jezelf niet te moeilijk de eerste keer.
 
Bedankt voor alle tips.
5 dagen de Q aangehad;)

oa.
  • Stokjes Eend+vijgen
    kotelet van livar
    Lamsworstjes
    Maiskip met lacouffe
    Gestoomde Champignons
    enz.


Heerlijk!

Ik heb mijn huis verkocht en woon nu tijdelijk in een caravan. wat heerlijk is dat.
en wel om 2 redenen:

Reden1: De caravan staat aan het water nabij Giethoorn, Het is hier prachtig en ik heb hier ruimte voor mijn ideale buiten keuken. buitenkeuken met een uitzicht!
Keuken:
b4fc2414-acd0-4b99-b5ea-f9b38a171c85_zpsc04e4baa.jpg

Uitzicht:
2012-05-22194552_zpse6c66758.jpg


Reden 2: De slager
Hier wonen maar een paar honderd man in dit dorp.  Veel ondernemers trekken weg, maar de slager is altijd druk. Heledag vers gebakken brood, de mooiste stukken vlees en de lekkerste salades en hij is niet voor niets de beste Worstenmaker van Noord nederland! Goed eten begint bij goede producten!
2e853f10-ca6d-43ad-8cfa-a3a527e439be_zps6bcf3b21.jpg


Let the summer begin!!
 
Dat is geen vervelend plekje zeg! Lekker BBQen aan het water, top!
 
daar zou ik me ook wel heel goed kunnen vermaken
 
Terug
Bovenaan Onderaan