Hier mijn eerste verslag met de inwijding (inmiddels 2 weken terug) van mijn nieuwe Barbecook smoker.
Gekozen om het niet meteen te gek te doen, omdat het de eerste keer is dat ik de indirecte methode toepaste.
Dus voor de kippeboutjes gekozen.
Het ging erom de BBQ en de methode een beetje te leren kennen, dus de boutjes gewoon gekruid met de Verstegen kipkruiden.
Hier de BBQ...
Om de temperatuur enigszins te regelen heb ik 1 "verdieping" (het gedeelte met het deurtje) van de 2 er tussenuit gehaald.

Hier de voorbeidingen getroffen en gaan met die banaan.
Tussentijds wel de temp in de gaten gehouden. Was even lastig om deze goed te regelen, maar is uiteindelijk toch gelukt.

Hier zijn de boutjes n?t van de BBQ gehaald.
Had halverwege het vel iets ingesneden en de laatste paar minuten het vel aan de onderkant gelegd om deze wat krokanter te laten worden.
(Presentatie op de foto is wat minder)

We hadden ze voor bij de verse friet.
Ze waren heerlijk moet ik zeggen. Hier kan de oven of de koekepan niet tegenop.
Ik moet zeggen... Voor mij is dit de voorbode geweest van wat nog komen gaat.
Doel is om het volgende kipgerecht de "Beer can chicken" te maken.
Tips? Van harte welkom!
Gekozen om het niet meteen te gek te doen, omdat het de eerste keer is dat ik de indirecte methode toepaste.
Dus voor de kippeboutjes gekozen.
Het ging erom de BBQ en de methode een beetje te leren kennen, dus de boutjes gewoon gekruid met de Verstegen kipkruiden.
Hier de BBQ...
Om de temperatuur enigszins te regelen heb ik 1 "verdieping" (het gedeelte met het deurtje) van de 2 er tussenuit gehaald.

Hier de voorbeidingen getroffen en gaan met die banaan.
Tussentijds wel de temp in de gaten gehouden. Was even lastig om deze goed te regelen, maar is uiteindelijk toch gelukt.

Hier zijn de boutjes n?t van de BBQ gehaald.
Had halverwege het vel iets ingesneden en de laatste paar minuten het vel aan de onderkant gelegd om deze wat krokanter te laten worden.
(Presentatie op de foto is wat minder)

We hadden ze voor bij de verse friet.
Ze waren heerlijk moet ik zeggen. Hier kan de oven of de koekepan niet tegenop.

Ik moet zeggen... Voor mij is dit de voorbode geweest van wat nog komen gaat.

Doel is om het volgende kipgerecht de "Beer can chicken" te maken.
Tips? Van harte welkom!