BasBQ
Beef en Steak

Inventarisatie meubel voor Weber 57

KAYZER

Sprokkelaar
Berichten
41
Beste BBQ genoten,

na mijn verhuizing naar huis met een tuin ga ik eindelijk een meubel maken voor mijn Q.

paar korte vraagjes en dan zal ik een tpoc starten met bouw fotos.

- De meesten kiezen ervoor om de onderkant vlak te maken met het werkblad, is het nog mogelijk om het deksel te laten schanieren met het tuckaway systeem, of gebruiken jullie dat allemaal voor de bevestng van de onderschaal in het meubel.

- Waar laten jullie het deksel, immers de onderschaal is ingebouwd. Ik zit te denken dat ik de uitsparing groter kan maken en dan alsnog de deksel kan omrollen in het meubel (hoop dat dit een beetje duidelijk is)

- Zijn er schanieren die passen op een Weber 57 cm ( ik ken ze wel voor een WSM). In dat geval monteer ik het schanier, heb ik de gaten voor het tuckaway over voor montage en hoef ik maar een kleine uitsparing te maken voor het schanier.

Dannk voor het meedenken, dan kan het aanschaffen van materiaal beginnen.
 
KAYZER zei:
Beste BBQ genoten,

na mijn verhuizing naar huis met een tuin ga ik eindelijk een meubel maken voor mijn Q.

paar korte vraagjes en dan zal ik een tpoc starten met bouw fotos.

- De meesten kiezen ervoor om de onderkant vlak te maken met het werkblad, is het nog mogelijk om het deksel te laten schanieren met het tuckaway systeem, of gebruiken jullie dat allemaal voor de bevestng van de onderschaal in het meubel.

- Waar laten jullie het deksel, immers de onderschaal is ingebouwd. Ik zit te denken dat ik de uitsparing groter kan maken en dan alsnog de deksel kan omrollen in het meubel (hoop dat dit een beetje duidelijk is)

- Zijn er schanieren die passen op een Weber 57 cm ( ik ken ze wel voor een WSM). In dat geval monteer ik het schanier, heb ik de gaten voor het tuckaway over voor montage en hoef ik maar een kleine uitsparing te maken voor het schanier.

Dannk voor het meedenken, dan kan het aanschaffen van materiaal beginnen.
Is dit een antwoord op je vragen?
Succes met in elkaar meubelen:)
fdf7db35421182f3793957ec36af09c8.jpg
cefd51993e709747f0eca146568324e9.jpg
1b6587adabb8c00df8e45795a616f509.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
Gaaf gemaakt
 
@hoppiesan

dank voor je moeite.

kan je aangeven waarom je het schanier naar de zijkant hebt gemaakt en niet naar achteren?

Dit is inderdaad wat ik eerder heb gezien, ik ga zeker hiermee aan de slag!
 
Dan zit de hendel van het one touch systeem aan de voorkant. De tuck away zit standaard op die plek ten opzichte van de hendel.

Ik kan me wel voorstellen dat het mogelijk moet zijn om de aspan/hendel een derde te draaien, maar dat weet ik niet zeker. Dan zou de tuckaway meer aan de achterkant van de ketel moeten komen.
 
javaansedolk zei:
Dan zit de hendel van het one touch systeem aan de voorkant. De tuck away zit standaard op die plek ten opzichte van de hendel.

Ik kan me wel voorstellen dat het mogelijk moet zijn om de aspan/hendel een derde te draaien, maar dat weet ik niet zeker. Dan zou de tuckaway meer aan de achterkant van de ketel moeten komen.

Duidelijk!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Thnx Silverfox en graag gedaan Kayzer

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
Ik heb de tuck away eraf gehaald (ligt in de kast) en een beugel gekocht. En ja ik heb het handvat er gewoon afgeslepen, daar je voor een gebruikte (ketel) bbq toch geen drol terug krijgt bij evt. verkoop
b2cba487d89b1b3a6d7bfeab84b9f5d7.jpg
3dd8d3547c08e7888c8067dd5c4e339d.jpg
6bb1d3b1e4378aa3de2e373e0789d239.jpg
46badea185a6d876ac79f0f2e93e9d22.jpg
661bf6d07bacd192a0b2eba6c7bd835a.jpg


Verstuurd vanaf mijn HUAWEI NXT-L29 met Tapatalk

 
Mooi schoon hoor :) oude foto's ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Nope nieuw RVS rooster van Weber ivm chrome issues....

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI NXT-L29 met Tapatalk

 
chckstrk zei:
Waar koop je zo'n beugel?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Zoek op dekselhouder bbq


https://www.bbqwinqel.nl/outdoorchef/961-outdoorchef-dekselhouder-voor-kogelbarbecues-7611984016203.html?gclid=Cj0KEQjw9YTJBRD0vKClruOsuOwBEiQAGkQjP3WD1WKG2PRYFZYu7J6XpVzHCpE5onhQWeDJZKp6aNoaAg018P8HAQ

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI NXT-L29 met Tapatalk

 
Kleine update: via een kortingscode die nog geldig bleek in mijn digitale postvak bij FONQ een Weber Mastertouch GBS in de bestelling gezet. (net iets meer dan 200 ?)

Waneer hij binnenkomt ga ik plannen tekenen voor het meubel,

Dank iedereen voor de suggesties, ik kan er echt wat mee!

 
Ik heb de originele onderdelen voor de dekselhouder hergebruikt, met een kleine aanpassing.
Meubel zelf is naar voorbeeld wat ik hier heb zien langskomen.




image3_zpspzo7gxvi.jpeg


image1_zpstbkfzckz.jpeg


Foto bijplaatsen vind ik nog een beetje lastig
 
Terug
Bovenaan Onderaan