BasBQ
Beef en Steak

International bacon day, zaterdag 4 september

Afhankelijk van waar je zit, zeker eens kijken naar Le Grand Frais, dat is een keten die gericht is op verse producten en best leuke dingen hebben ;-)
inderdaad mooie winkels, die van Quimper is voor ons het dichtsbijzijnde.
Voorlopig nog maar 1 keer geweest.
 
Bedankt voor de herinnering Jet. Toevallig is de bacon bijna op. Morgen maar even inkopen doen. Dat komt qua timing net goed uit 😁
 
Zojuist buikspek besteld, stuk Livar en een stuk Iberico kan ik eens vergelijken.
Wilde eigenlijk Duke of Berkshire, maar ondanks de boerderij hier 3km vandaan is nergens in de buurt te krijgen en in de online winkels niet op voorraad.
 
Thanks voor de warning. Precies op tijd.
Ik denk porkstrami te gaan maken.

Maandagavond uit de vriezer, dinsdagavond in de pekel. Zaterdagavond in de koelkast laten drogen en zondag tijdens de F1 op de Q 😋😋.
 
Gelukkig lees ik dit op tijd.
Thnx voor de reminder
 
Zaterdag staan MOINK balls op de planning dus die tellen ook?
 
Moeten we ons er weer makkelijk vanaf krijgen dit jaar.
Ik heb ook zin om mee te doen aan international bacon day maar zal door tijdsgebrek ook een vluggertje worden in de voormiddag
Oudste zoon heeft zaterdag namiddag zijn eerste American football wedstrijd van het seizoen, de duur van die wedstrijden is vrij onvoorspelbaar. Maar zit toch al snel tussen 2,5u - 3u en ze hebben met de tegenstander beslist om na de officiële wedstrijd nog wat extra te spelen om hun nieuwe spelers wat ervaring laten op te doen.
 
Ik moet het helaas laten schieten. Aankomende zaterdag op kraambezoek in België.
 
Helaas zit ik dan met mijn luie kont in het buitenland zonder Q. Volgend jaar een nieuwe kans. Succes allemaal met de creaties!
 
We gaan bij mijn zoon F1 kijken zondagmiddag, goed plan om daar meteen wat bacon snackies bij te maken op de bbq ;)
 
Ik ben al een paar dagen bezig. 3kg buikspek ligt in de natte pekel. Gaat dit weekend op de Q. Koud roken dan heb ik weer wat bacon voor een tijdje. Nog even nadenken wat ik er van ga maken.
 
Helaas zit ik dan met mijn luie kont in het buitenland zonder Q. Volgend jaar een nieuwe kans. Succes allemaal met de creaties!
Ergens een hibachi of budget bbq-tje kopen....en dan ff los gaan ?
 
Hoe specifiek is bacon? Iets als Zeeuws spek staat bij mij al lang op het verlanglijstje, als zoiets ook mag maak ik liever dat :) Anders gaan het moink balls worden denk ik :)
 
Ik denk dat ik voor Parijs buikspek ga. Bacon maar dan met een beetje "Joie de Vivre of zoiets......
 
Hoe specifiek is bacon? Iets als Zeeuws spek staat bij mij al lang op het verlanglijstje, als zoiets ook mag maak ik liever dat :) Anders gaan het moink balls worden denk ik :)

Jazeker mag dat! Maar dan moet je wel opschieten... of een beetje smokkelen.
 
Ik ga lekker wat ABT's maken, zin in!
 
Terug
Bovenaan Onderaan