BasBQ
Beef en Steak

International Bacon Day 2018

Hier ga ik ook aan meedoen.........................maar wat ga ik maken :-? er zijn zoveel lekkere recepten :-/
 
Voor iedereen die zelf bacon wil gaan maken hierbij het tijdschema aangepast naar 2018:

Tijdschema volgens het Standaard Bacon recept:

Donderdag 23-8:  Buikspek kopen
Vrijdag 24-8:      Buikspek in de (droge)pekel, in een ziplockzak. Elke dag draaien en liefkozen  ;)
Vrijdag 30-8:      Bacon uit de pekel, afspoelen, droog deppen en in de koelkast laten drogen
Zaterdag 1-9:      Bacon roken en niet vergeten dit heugelijke feit vast te leggen op de gevoelige plaat!

(Tnx Fired Up!) ;)

Succes!
 
Ik ga er ook aan mee doen en de zaterdag vroeg beginnen willen even in Zeewolde kijken  :)
 
Voorraad bacon is al veel te lang op, dus weer een goed excuus om weer eens te maken.
 
Heydehoeve buik van 1kg is besteld en vrijdag ophalen, samen met patron butt, black angus short ribs en patron ribben. Ik heb de komende tijd wat te doen  :D
 
Ceriel zei:
picosuma zei:
Ik ga er ook aan mee doen en de zaterdag vroeg beginnen willen even in Zeewolde kijken  :)
Leuk! Kom je even handen schudden?
Als ik je tussen al die teams kan vinden maar dat zal wel lukken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Mooi op tijd begonnen ;) Dit keer Zeeuws en Walchers spek en een paar daagjes langer in de marinade.

mC6wuHy.jpg

 
Hier ook begonnen aan de bacon. Ik heb alleen een dag later de buikspek in de droge pekel gezet. Is dat een groot probleem? Ik was vrijdag ochtend op storing gestuurd. En pas om 0200u terug thuis. Beetje balen.
 
Hier ook begonnen met de voorbereiding. Wederom Savory bacon, blijft lekker.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Bram zei:
Hier ook begonnen aan de bacon. Ik heb alleen een dag later de buikspek in de droge pekel gezet. Is dat een groot probleem? Ik was vrijdag ochtend op storing gestuurd. En pas om 0200u terug thuis. Beetje balen.

Welnee, het komt vast goed.
 
Dominique zei:
Bram zei:
Hier ook begonnen aan de bacon. Ik heb alleen een dag later de buikspek in de droge pekel gezet. Is dat een groot probleem? Ik was vrijdag ochtend op storing gestuurd. En pas om 0200u terug thuis. Beetje balen.

Welnee, het komt vast goed.


Ok, dat is mooi. Heb eea zo precies mogelijk afgemeten. Met z'n lepeltjes setje. De planning was om vrijdag uit het werk een digitale keuken weegschaal te gaan kopen. Maar dat ging niet door. Zat m een beetje te knijpen ivm botulisme. Lijkt me geen pretje. Heb gelukkig wel colorozozout in huis. 5 tbls zou 50gr moeten zijn.
 
Dat wordt zaterdag mijn eerste MOINK balls maken dus! Was van plan om Porchetta te maken maar als het bacon day is moet ik de plannen maar wijzigen.
 
Hier gister ook begonnen met de voorbereidingen. Tenminste als Porkstrami er ook onder valt. Buikspekje zit al mooi pekel/kruidenbad.
 
misschien neem ik op vakantie wel een ei met bacon :)
 
Sjip! Helemaal vergeten!
Denk dat ik maar een stukkie buikspek haal en daar dan in Zeewolde wat sateh lemak van maak.....uiteraard met DanBras marinade  ;)
 
oeh dan als het goed is net aangekomen op de camping.... maar vast het 1 en ander inslaan voor de wga B-)
 
Maus zei:
Hier gister ook begonnen met de voorbereidingen. Tenminste als Porkstrami er ook onder valt. Buikspekje zit al mooi pekel/kruidenbad.

Hier ook porkstrami :D was ook aan het twijfelen of dit wel mocht, berichtje verzonden naar het Opperhoofd en die zei, "het is buikspek en gaat in een brine, van mij mag het" ;)
 
Nou we zijn hier ook onderweg hoor...  :)

PH0Va5g.jpg

 
Terug
Bovenaan Onderaan