BasBQ
Beef en Steak

Inspiratie gevraagd: Bavetterollade zonder kaas

 

FJP84

Kooltjesharker
Berichten
173
Hoi,

Dit jaar ga ik een kerst menu ten uitvoering brengen en dat noet gaan gebeuren op de Q.

Ik zoek wat gerechten die low/slow worden bereid maar toch relatief snel klaar zijn. Dus ik dacht (naast het honing mosterd beenhammetje) erover om bavetterollade te maken.

Een paar van de eters lusten geen kaas, dus de carpaccio variant wordt hem niet. Heeft iemand tips voor een lekkere vulling zonder kaas en dus ook zonder pesto?

Alvast dank!

Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk
 
Kaashater hier. Ik heb dit laatst gemaakt aan het spit met een wagyubavette. Vulling van truffeltapenade en shiitake zoals je kunt vinden op de site van keurslager.nl of bbquality. Direct gerookt met kers en mesquite op 150 graden tot 50 kern. Was lekker.

20220723_183156.jpg
20221212_155100.gif
 
Laatst bewerkt:
Je doet er gewoon tussen wat je nodig hebt.

Bv Truffeltapenade, olijven, pijnboompitten, spinazie,… . Gewoon wat je lekker vindt.
 
Iets met champignons of iets dergelijks is wel lekker denk ik. Ik ben ook nog de chimichurri variant tegen gekomen. Ik ga eens bedenken wat ik doe.

Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk
 
Ik heb nu een idee, maar even klankborden hier of ik niet de plank ga misslaan, qua smaak.

Ik zag wat recepten op youtube waarin ze champions en en een sjalotje in de pan kort aanbakken en dan in een keukenmachine tot een soort pasta(met wat structuur) maken.

Nu dacht ik iets soortgelijks te gaan doen maar dan met dit recept:
Vervolgens de champignons met een lepel mayonaise* in de keukenmachine tot een pasta maken.

Dan op de gevlinderde bavette wat parmaham, balsamico championpasta, babyspinazie en rollen en grillen maar. Tot slot nog chimichurri voor erbij op het bord.

Zou dit wat kunnen worden? Ik twijfel ook een beetje over ik de mayonaise moet toevoegen en of de balsamico niet te overheersend wordt. De gedachte was dat ik in eerste instantie baslamicomayonaise ipv truffelmayonaise wilde gaan gebruiken.

Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk
 
Het idee van zo’n duxelles (de champignon pasta) is dat hij niet te vloeibaar is. Ik zou de Mayo achterwege laten. Maar als je de ingrediënten gebruikt uit t recept en die door je fijngesneden champignons roert krijg je denk ik een heerlijke smaak.
Die kan je prima met de ham in je vlees rollen. Lekker!
De chimichurri lijkt me zelfs wat over the top daarna. Je zuurtje zit al in de balsamico door je duxelles. Misschien een uienjusje ofzo als je toch nog wat er over of bij wil.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Krijg het recept niet gevonden, alleen de YT video. Is dit niet wat?
 
Vraag. Kan ik de bavetterollade al deze avond preppen zodat ik morgen wat relaxer in de planning zit. Ik vraag me alleen of of de babyspinazie dan niet al het vocht vanhet vlees opneemt.

Ik denk aan de een volgende voorbereidingen:

1. Vlinderen, vullen, rollen, bindinen
2. Alleen alvast vlinderen
3. Alles gewoon morgen doen.

Dank wederom voor de tips.

Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan