Beef en Steak

Insalata caprese met body (aka bavette)

Sabine

Stoker
Gisteren voor het eerst dit jaar weer tijdens een campertripje de WGA tevoorschijn gehaald en aan de slag gegaan met deze “insalata caprese met body” (verwijzing naar recept onderaan)
Op tijd de bavette in de marinade van olie, knoflook, balsamico, rozemarijn en zout & peper gezet zodat ie lekker in kon trekken.

IMG_6396.jpeg

Ondertussen nog wat voorbereidingen getroffen voor de rest van de salade en tegen de tijd dat onze maagjes begonnen te knorren de wga aangestoken. Ik ben nog steeds heel blij met de aanpassingen die ik eraan gedaan heb. (Zou alleen nog heel blij worden van een betere manier om de pootjes vast te maken; tips zijn meer dan welkom!)

IMG_6398.jpeg

Toen de kooltjes lekker heet waren mocht de bavette erop. 5 minuten aan iedere kant was niet genoeg want het was een wat dikker stuk. Maar gelukkig ben ik van alle gemakken voorzien en had dus ook een kernthermometer. De bavette tot ongeveer 54 graden laten liggen en daarna het moeilijkste; laten rusten!

IMG_6399.jpeg

Tot slot in mooie plakjes gesneden en de plank opgemaakt.
Ciabatta en een lekker wijntje erbij (had natuurlijk al voorgeproefd 😉) en smullen maar!

IMG_6400.jpeg

Recept van instagram; Superdushichef (ff zelf googlen, als ik de link post krijg je hem helemaal inclusief alle reacties 🙄)

IMG_6408.jpeg

Laatst bewerkt:
Heerlijk!
En mooi zo: die wga.
Vooral die aangepaste schuifjes vind ik super.
Heb ze zelf ook:)

Hoe doe jij dat met die pootjes?
Ze schieten zo snel los als je je wga bv verzet…
Ik verzet mn wga niet tijdens het bbqen.
Ik heb dan ook geen handvatten aan de zijkant.
Eigenlijk nooit een probleem geweest voor mij.

Ze schieten zo snel los als je je wga bv verzet…

Ik pak de wga bij die pootjes vast. In het midden dus. Duw de pootjes naar elkaar toe. Heb ook geen handvatten op de kopse kant.

Mooi vleesje met salade zo. Heerlijk!

Blijkbaar veranderen wij nog wel een qua opstelling… en heb idd wel handvaten dus daardoor doen we dat misschien ook makkelijker. 🫣
Dacht dat er misschien een stevigere klem ofzo zou kunnen zijn…

Terug
Bovenaan Onderaan