BasBQ
Beef en Steak

Injecteren varkenschouder

 
 
 
 
 

McPeet

Gemarineerd
Berichten
1.650
Hoe moet ik de varkenschouder injecteren? Bij het wedstrijdrecept van Noskos staat "om de 5 cm. Doe ik dat "horizontaal" om de 5 cm of over het gehele stuk vlees?
 
Alleen de 'bovenkant' en dan 5 cm van elkaar. En de hoeveelheid krijg ik er meestal niet in, dus doe ik dat naar eigen inzicht.
 
Lowietje72 zei:
Alleen de 'bovenkant' en dan 5 cm van elkaar. En de hoeveelheid krijg ik er meestal niet in, dus doe ik dat naar eigen inzicht.

Tnx, vanmiddag injectievloeistof maken en vanavond injecteren. Morgen 7 kg (stuk van 4 en van 3 kg) pp of de q
 
En dan net in een ander kanaaltje spuiten.....kun je meteen de keukenkastjes even schoon maken, hahahaha
 
succes  :)
 
Mijn vrouw vroeg zich zondag af wat die rare aanslag was op de bovenste keukenkastjes en sierrandje van de keuken. Zoutkorrels....
Soms heb je gewoon een squirter :D
 
ReneR zei:
En dan net in een ander kanaaltje spuiten.....kun je meteen de keukenkastjes even schoon maken, hahahaha

Ik begreep hem eerst niet  :blush:
Intussen zijn ook bij mij een aantal kastjes ontmaagd door een squirter  :D
 
Voordat je de spuit indrukt  even een theedoek over de knorrie of moo leggen, dan blijft de schade beperkt  B-)
 
als het vlees in een vacuumverpakking zit(zoals bij de makro en sligro) dan kun je het ook injecteren voor dat je het plastic open snijdt, scheelt een hoop rotzooi ;)
 
VeloChill zei:
als het vlees in een vacuumverpakking zit(zoals bij de makro en sligro) dan kun je het ook injecteren voor dat je het plastic open snijdt, scheelt een hoop rotzooi ;)

Das een goeie
 
Denk er dan wel om dat je het kleine stukje plastic (ter groote van de naald) waar je in eerste instantie tegenaan  drukt niet in je vlees drukt. Beter is om een kleine snede te maken en daar de naald door te steken.
 
McPeet zei:
Intussen zijn ook bij mij een aantal kastjes ontmaagd door een squirter...
Bedankt, ik denk nogal in plaatjes. Nu heb ik de hele tijd een beeld van Cytheria op het aanrecht voor ogen...

Dat met dat plastic zou ik inderdaad voorzichtig zijn. Een theedoek in de buurt om overtollige injectievloeistof meteen weg te vegen, werkt volgens mij ook prima.
 
niet teveel kracht zetten bij het injecteren.
ik spoel het vlees altijd af en dep het droog als het uit het plastic komt dus ik ben bang dat er dan veel injectie vloeistof weer verloren gaat als ik het in de verpakking injecteer
 
Terug
Bovenaan Onderaan