BasBQ
Beef en Steak

Ingang voor thermometer WSM

s.ippel

Tondelzoeker
Berichten
15
Een tijdje terug liep ik in een tuincentrum waar ik het nieuwe model zag staan van de WSM. Wat me meteen opviel was de ingang aan de zijkant voor de probe van de thermometer. Nu heb ik zo'n rubbertje kunnen bemachtigen maar is het ?berhaupt mogelijk om zomaar een gat in emaille te boren en zou je dit na het boren moeten lakken met een bepaalde primer ofzo? Ik heb al zitten zoeken en der zijn gewoon primers te koop. Is er misschien iemand die hier al ervaring mee heeft.
 
Mike bedankt, ik denk dat boldeagle dit ook bedoelt aangezien die al aangaf dat het 15 eurie kost
 
Mike en Boldeagle bedankt, nooit geweten dat zo'n systeem bestond.. Mijn boorskills zijn minimaal helaas, dus dit kan een uitkomst zijn.

Al staat op de bbqguru site dat de et732 proces te groot zijn, passen de probes die bij de heatermeter zitten er wel doorheen?
 
Mike en Mike bedoelen idd hetzelfde alleen staat in de Gamma mod volgens mij een uitleg vwb het boren. De genoemde  maverick probes passen idd niet door het standaard setje.
 
Rustig boren (laag toerental) met een scherpe boor eventueel met een beetje olie op de punt van de boor. Eerst een stukje van binnen naar buiten boren, daarna het gat verder uitboren van buiten naar binnen, zo breekt het emaille er niet af. De rooster beugel eerst even verwijderen en apart boren.

Zo'n groot gat voor het Weber rubbertje is lastiger te boren maar daar geldt eigenlijk het zelfde voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan