BasBQ
Beef en Steak

Inferno compact of de Keij kamado compact

Zo daar was de tijd om even langs de winkel te gaan en te kijken in het echt.

Na uitleg van een deskundige medewerker(niet één van heb hem zelf ook) in de winkel waar overigens ook de large werd aangeraden net wat jullie ook al zeiden, de voor en nadelen tegenover elkaar gezet te hebben (nog even 5 minuten in dubio) ben ik trotse bezitter van deze mooi large :) wat een pracht ding.

Goed na akkoord te gaan kwam het.. Het geheel stond op een pallet, niet over na gedacht van mij :D.

Gezien de 3 deurs zou dat nooit gaan passen maar na de doos uit elkaar gehaald te hebben buiten(veel bekijks van anderen die dachten dat het nooit zo passen) , viel het reuze mee.

De losse onderdelen die in de doos zaten achter in de kofferbak gelegd en het ei op de bijrijdersstoel geplaatst samen met een voorbij ganger die even hulp aanbood uit zich zelf. Gordel erom, touwtje erom (vrouw op de achterbank😂) en gaan..
Bekijk bijlage 39774

Nice!

Gefeliciteerd.
 
Gefeliciteerd met je keuze en aankoop, nu zoals eerder gezegd snel lekkere dingen voor vrouwlief maken ( dan kan je er nog eens wat accessoires bijkopen of voor je verjaardag vragen als je wat leuks ziet ;) )
 
:ROFLMAO::ROFLMAO: Die foto is goud! (y) Gefeliciteerd met je nieuwe Q !! 🥳
 
Dank jullie wel😃 leuk zulke reacties te lezen. Moet zeggen nu al wel blij te zijn toch voor de large gegaan te zijn ook dank zei jullie natuurlijk en het valt reuze mee met het idee wat ik had in de achtertuin gelukkig.

Ja als die klaar is voor gebruik na 3 keer opstarten ga ik gelijk wat lekkers voor haar klaar maken 🤣 er moesten verschijnende lachen dat het ei naast mij op de stoel stond en de vrouw achterin moest haha.

Goed thuis alles uitgepakt te hebben kon het ei wat lichter zijn als ik alles eruit had gehaald wat ik later zag maar ik had verwacht dat die zwaarder zou zijn.

De handleiding was er niet maar zou met een qr op te halen zijn,dit werkte niet. Ik kwam op een login gedeelte en kon mij daar niet op aan melden. Gelukkig met YouTube een mooie instructie filmpje al sprak alles wel van zelf maar toch. Filmpje even bekeken en aan de slag.

Er zit inderdaad het nieuwe type firebox bij en daarvan wist ik niet hoe strak de inbusbout moest.. Ik kon dat ook nergens terug vinden en het filmpje wat ik gevonden had was van het oude type. Ik heb hem uiteindelijk licht aan gedraaid dat ik zeker weet, mocht het uit gaan zetten dat het speling had. Er was 1 boutje verkeerd geleverd. Een bol kop ipv platte kop (heb alles na gekeken) maar geeft geen probleem.

Het hele spulletje in elkaar gezet en wat een monster is het dan heh, ben er echt trots op.

Gelijk houtskool erin voor de helft en met een wokkeltje z'n eerste vuurtje aangestoken. Nadat die gedoofd was de plate setter erin en de klep gesloten, schuif helemaal los en margriet een klein tikkeltje los.

En daar ging de meter, op naar de 120 graden voor de eerste keer. Daar aan gekomen de luchtschuif onder dicht gedaan tot minder dan een kwart waardoor die mooie stabiel bleef.

Een goeie 2uurtjes heeft die aan gestaan en heb toen de schuif en margriet gesloten. Het klinkt heel stoer alsof ik die lucht regeling al wel onder de knie heb maar dat is echt nog niet zo, na mijn idee was het meer geluk dan wijsheid dat die gelijk zo mooi stabiel bleef :D .
Ik ga mij erin verdiepen hoe dat nu precies helemaal werkt.

Hebben jullie trouwens de lucht schuif beide schuiven los onderin of blijft die met de gaatjes dicht? Ik had nu beide los namelijk.

Zijn er dan geen min puntjes? Nou eigenlijk één min puntje wat ik gevonden heb en dat zijn de harde wieltjes.

Gezien die hier over een stuk grind tegels gereden moet worden vind ik dat niet bevorderlijk met die harde wieltjes,misschien dat er al iemand andere zachtere wieltjes heeft geprobeerd? Anders ben ik daar wel benieuwd naar.

Maar verder echt super mooie geheel compleet met hoes, aspook plate setter.

Na 3x hem aan gehad te hebben zal ik de temperatuur meter controleren en eventueel bij stellen als dit nodig blijkt te zijn.
Er zijn zeer leuke accessories bij te krijgen wat op den duur vast bij gaan komen of inderdaad goeie tip, voor de verjaardag te vragen haha.

En nu.. Nu staat die zielig in de regen dicht af te koelen, de hoes kon er nog niet om door de warmte.
 
Zal je veel plezier mee hebben dat je een L hebt gekozen. 👍🏻
 
Zo hij mag weer paar uurtjes warmen en wat mij verbaasde was de zuinigheid wat die gisteren maar verbruikt had, tuurlijk op lage temperatuur maar toch.

Alleen vocht in de meter door de regen van gisteren. Ik verwacht dat dat nog wel weg trekt in de tijd dat die aan staat maar kan dat niet gemodificeerd worden door er een heel klein gaatje onderin te boren of gaat dat dan mis?
IMG_20220521_120523.jpg
 
Zo hij mag weer paar uurtjes warmen en wat mij verbaasde was de zuinigheid wat die gisteren maar verbruikt had, tuurlijk op lage temperatuur maar toch.

Alleen vocht in de meter door de regen van gisteren. Ik verwacht dat dat nog wel weg trekt in de tijd dat die aan staat maar kan dat niet gemodificeerd worden door er een heel klein gaatje onderin te boren of gaat dat dan mis? Bekijk bijlage 39800

Gaatje boren zou ik niet doen, maar dit is het statement The Basterd, wat van hetzelfde moederbedrijf is als grillguru. Ze zeggen dat t vanzelf minder voorkomt naarmate je m vaker hebt gebruikt.

Hoe staat hij in de tuin? Is hij zo groot uitgevallen als je dacht of valt het alles mee?
 
Oké dan wacht ik het af. Het is tot nu toe nog niet minder maar dat kan dus na een paar keer zo zijn :)

Het staat prima in de tuin, valt echt mee met wat ik voor ogen had :D.

Het is gewoon een pracht plaatje


Gaatje boren zou ik niet doen, maar dit is het statement The Basterd, wat van hetzelfde moederbedrijf is als grillguru. Ze zeggen dat t vanzelf minder voorkomt naarmate je m vaker hebt gebruikt.

Hoe staat hij in de tuin? Is hij zo groot uitgevallen als je dacht of valt het alles mee?
 
Had het ook met mijn Bastard, had toen om een nieuwe gevraagd omdat er best veel condens in zat , heb er toen ook een gekregen.
Ik heb hem eigenlijk nooit omgeruild (vergat het steeds😄) maar inderdaad door vaak gebruik geen last meer van .
 
Laatst bewerkt:
Haha altijd fijn reserve spullen 😂.

Ik kijk het even aan of het zich oplost, uit eindelijk zal het wel mijn eigen schuld zijn denk ik omdat ik de hoes er niet om had maar daar was die nog te warm voor 🙁.

Hij heeft vandaag weer prima gedaan. Nog 1 ronde en dan maar eens wat maken voor de vrouw :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Haha altijd fijn reserve spullen 😂.

Ik kijk het even aan of het zich oplost, uit eindelijk zal het wel mijn eigen schuld zijn denk ik omdat ik de hoes er niet om had maar daar was die nog te warm voor 🙁.

Hij heeft vandaag weer prima gedaan. Nog 1 ronde en dan maar eens wat maken voor de vrouw :D

FF met betrekking tot de hoes (en om teleurstelling te voorkomen):

In principe kan een kamado gewoon zonder hoes staan. Enkel als je hem voor lange tijd niet gaat gebruiken zou ik m inpakken. Een hoes werkt een broeierig ecosysteem in de hand, met als bijgevolg schimmel. Dit zal vooral op de houten onderdelen (zijtafels!) van toepassing zijn, haal deze er dus af als je denkt dat je je Kamado een tijd niet gaat gebruiken! Misschien sowieso een goed plan om de zijtafels te behandelen nu ze nog mooi vers zijn!

(ik ga er hier ff vanuit dat je kamado niet overdekt staat :D )
 
O dan kan ik het misschien inderdaad beter zonder hoes laten staan ja zit niet op schimmel te wachten bah. Er komt op den duur nog een soort dakje boven voor wat beschutting.

Ik vond die plankjes al wat schraal maar beste gewoon aflakken of?
 
Het was even stil maar terug komend op het punt moest ik natuurlijk iets lekkers maken voor de vrouw. Ik ben safe voor de appeltaart gegaan 😅 en dat was geslaagd gelukkig.

En toen was het even stil, druk etc maar daarna de moink balls gemaakt wat super smaakte :).

Ik moet nog even een drippan halen (had nu alu folie over de plate setter of deflector hoe z'n ding ook heet gedaan)

Maar wil toch is vragen, had al gekeken maar niet zo gevonden maar het rvs rooster. Ik ben uit de gewone bbq tijd gewend dat rooster helemaal door een sopje te halen en maar poetsen,gevolg roest uit eindelijk.

Nu was het rooster van de appeltaart niet vies geworden natuurlijk maar van het vlees wel, wat doen jullie nu na de sessie opstoken tot 250graden en met alleen een borstel er over of daarna als je afgekoeld is als nog sopje etc? Wat is het meest verstandige om te doen?
IMG_20220614_110730.jpg
 
Ik borstel na de sessie als alles nog heet is met een borstel over het rooster.
Meestal voor gebruik tijdens het opwarmen ook.
Verder heel af en toe (bijna nooit) een sopje erover.
 
Ik borstel hem ook gewoon af. Soms ook pas de dag erna. Met die messing borstels gaat dat er altijd goed af. Maar om de paar keer leg ik de roosters met een sopje in de roosterbak en ga er met een schuursponsje over. Zijn ze weer gelijk nieuw.
 
Terug
Bovenaan Onderaan