BasBQ
Beef en Steak

Indonesisch stoofvlees van runderlappen

Thunderflash

Stoker
Berichten
434
Vanmiddag de tijd genomen om Indonesisch stoofvlees te maken. Ik kwam dit recept tegen op internet, https://kamadoexpress.nl/recept/indonesisch-stoofvlees/. De benodigde ingrediënten op de markt en bij de toko gehaald.
Naar mijn idee mag er wel meer water bij, het was al na ca. 1,5 uur ingekookt. De smaak was verder goed, zeker voor herhaling vatbaar.

54D01DFB-09E5-4A7D-9853-FFD7905243BE.jpeg


3F47F27E-BF55-49A0-A20C-6DA61CBADE30.jpeg


15964B64-AE93-462D-A36B-D19EA7963C22.jpeg


B8556309-F49D-49CB-BA08-C9C9C56B8483.jpeg
 
Lijkt me heerlijk.

Bij stoven kun je water altijd vervangen voor (bok)(donker) bier en/of wijn.
Geeft meestal weer een extra laagje smaak.
 
Ziet er goed uit! Bevalt de fire pan van Monolith een beetje?
Vandaag voor de eerste keer gebruikt. Deze week gekocht samen met de Monolith kamado. Ik moet wennen aan het openen van het deksel als deze heet is.
Al met al wel een mooi passend geheel in de kamado.
 
Het ziet er niet verkeerd uit.

Nu maak ik geregeld stoofvlees. Het,lijkt mij dat de ketel wat groot is voor de inhoud. Staat de ketel direct of indirect boven de kolen?
Ik stoof meestal indirect op een dome temp rond de 110 á 130 C. (Afh vd buitencondities. )
Verdamping gaat dan niet zo snel en het vlees wordt malser en valt uit elkaar.
Succes.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag voor de eerste keer gebruikt. Deze week gekocht samen met de Monolith kamado. Ik moet wennen aan het openen van het deksel als deze heet is.
Al met al wel een mooi passend geheel in de kamado.
Ah oke, ik Ben benieuwd naar je verdere ervaringen!
 
Het ziet er niet verkeerd uit.

Nu maak ik geregeld stoofvlees. Het,lijkt mij dat de ketel wat groot is voor de inhoud. Staat de ketel direct of indirect boven de kolen?
Ik stoof meestal indirect op een dome temp rond de 110 á 130 C. (Afh vd buitencondities. )
Verdamping gaat dan niet zo snel en het vlees wordt malser en valt uit elkaar.
Succes.
Oja? Gebeurt er dan wat? Als ik de dome temp daarop zet, gebeurt er vrijwel niets. 140 graden ofzo zorgt dat het net begint te stoven bij mijn vorige stoofpotje
 
Het ziet er niet verkeerd uit.

Nu maak ik geregeld stoofvlees. Het,lijkt mij dat de ketel wat groot is voor de inhoud. Staat de ketel direct of indirect boven de kolen?
Ik stoof meestal indirect op een dome temp rond de 110 á 130 C. (Afh vd buitencondities. )
Verdamping gaat dan niet zo snel en het vlees wordt malser en valt uit elkaar.
Succes.
Ik had de pan direct op het vuur staan. De volgende keer zal ik de pan indirect verhitten. De temperatuur heb ik cfm. de beschrijving van het recept gedaan. Ik zal er de volgende keer eens wat mee gaan “spelen”.
 
Ik had de pan direct op het vuur staan. De volgende keer zal ik de pan indirect verhitten. De temperatuur heb ik cfm. de beschrijving van het recept gedaan. Ik zal er de volgende keer eens wat mee gaan “spelen”.
Dat gaat je zeker lukken.
Ik heb ff door het recept gelezen. 1 kg runderlappen is niet teveel. Zou er 1,5 van maken.
Gaat erom dat het hele potje lekker kan sudderen zonder droog te koken.
Probeer eens de ketjap te halveren en ipv water gebruik te maken van kruidenbouillon en een pakje kokosmelk.
Staan voldoende recepten opmdit forum en ook elders.
 
Dat gaat je zeker lukken.
Ik heb ff door het recept gelezen. 1 kg runderlappen is niet teveel. Zou er 1,5 van maken.
Gaat erom dat het hele potje lekker kan sudderen zonder droog te koken.
Probeer eens de ketjap te halveren en ipv water gebruik te maken van kruidenbouillon en een pakje kokosmelk.
Staan voldoende recepten opmdit forum en ook elders.
Super advies @Peter64, ik ga dit zeker eens uit proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan