BasBQ
Beef en Steak

Indonesia hapjes; Plan B

 
 
 
 

Peter64

Gerijpt
Berichten
4.677
Gisteren bezoek. Was van plan om een BCC met bijlages op indonesische wijze te maken.
Weer (temperatuur) en dreigend onweer, dus uitwijken naar plan B.
Ook plan B viel in de smaak. Alleen de foto's zijn niet compleet.
's morgens al de nodige voorbereidingen gedaan.
's avonds twee Q's ready gemaakt. 1x en dome temp van 175 C en een op een dome temp van 150 C.

IMG_3998.JPG


- Beenham indonesisch gekruid en gevuld met spaanse peper en knoflook. Glace van chilisaus, ketjap manis, limoensap enketchup.
Beenham eerst L&S bij 150C op de dome. Vervolgens op 175C nog ff afgegrild. Kerntemp. 64 C. Afgedekt en laten rusten.

IMG_4002.JPG


Daarbij Hete Drumsticks in een pittige dry-rub en gedurende het garingsproces geregeld afgelakt met een glace van sambal manis, zoete chili saus en kruiden
Drumsticks laten garen bij 175C op de dome. Kerntemp. 72 C. Daarna afgedekt en laten rusten. Bestrooid met sesamzaadjes.
Op de foto ligt het hammetje van hierboven erbij.

IMG_3999.JPG
IMG_4003.jpg


Daarna 1 Q klaar gemaakt voor het grillen van sateh's uit varkenshaas. Deze 's morgens in een stevige dry-rub gezet. Na het rubben besprenkeld met limoensap en in folie gewikkeld om te marineren. Daarna op een dome temp van 220C eerst indirect en daarna direct gegrild.
Afgelakt met een mix van olijfolie, ketjap manis, indische kruiden, limoensap.

IMG_4001.jpg
IMG_4004.jpg


De 2e Q klaar gemaakt om een sajoer van boontjes met eigen bumbu te wokken. Helaas geen foto.

Daarna alles opgediend, tezamen met lontong, licht pittige satehsaus en overige tafelvulling.
Uiteraard was de Q-chef toe aan een lekker biertje.
Uiteraard blijft plan A nog op de agenda.

IMG_4005.JPG
 
Zo, dat lust ik ook wel.
Ziet er heerlijk uit.
 
Dat ziet er allemaal zeer goed uit, had graag aangeschoven.
Ik vind alleen olijfolie geen goede olie voor Aziatisch, daar gebruik ik liever een neutrale olie voor zoals Arachideolie of Sojaolie.
 
......., daar gebruik ik liever een neutrale olie voor zoals Arachideolie of Sojaolie.
Ja, staat hier ook. Maar nog dicht. Komt aan de beurt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan