BasBQ
Beef en Steak

Indo style Chickenwings met gado gado en lontong

 
 
 
 

Peter64

Gerijpt
Berichten
4.643
In het kader van "International Chicken Wings Month" heb ik een indonesische variant gemaakt.

Voorbereiding:
Een marinade gemaakt van knoflook, gember, sjalotten, ketjap manis, honing en wat peper
Gember (6cm) geraspt, 3 knoflook teentjes fijn geperst, sjalotten en peper gehakseld en gemengd met 3 el honing en 4 el ketjap manis.
Marina in de zak met kippenvleugeltjes, goed gemengd en in de koelkast gezet.

IMG_5108.JPG
IMG_5109.JPG


Lontong laten koken en ondertussen de groenten voor de gado gado gesneden, pindasaus gemaakt en eitjes gekookt.
Voor de glase een mengsel gemaakt van 4 dl gembersiroop en en 2 dl ketjap manis.
Dan F1 kijken

Op de Q:
Q centraal gestookt met houtskool tot een dome temp. van 220 C.
Chicken wings gezellig rondom het kampvuur gelegd en rustig laten garen. 0m de 5 minuten ingesmeerd met de marinade en na 10 min. gekeerd.
Slim van Weber om zo'n kleine tafeltjes aan de Q te ontwerpen.

IMG_5111.JPG


IMG_5113.JPG


Na 25 min zijn de wings op een temperatuur van 70 C. Deze met de glaze ingesopt en ff centraal boven het vuur gelegd. Dat gaat ff knetterhard. Zwart streepje tot gevolg.
Dus kolen decentraal en de vleugeltjes idem. Nogmaals ingesmeerd en laten "drogen".

IMG_5115.JPG



De foto shoot:
Zo'n project vergt enig teamwork. De cheffin du casa heeft in tussentijd de groenten voor de gado gado geblancheerd en de pindasaus op
temperatuur gebracht. Nu met wat foto genieke rekwisieten, de lontong en de gado gado een samenstelling met de chicken wings tot stand gebracht.
Eea onder het genot van een Serafijn uit de Hemel. (alsof een engeltje op je tong piest...)

IMG_4511+.jpg



Het echte werk:
Op het eind komen de als fotomodel verkleedde chicken wings alsnog aan het echte werk toe.....Jammi Jammi. 😋😋

IMG_4515.jpg


Q poetsen:
Na het eten toch maar eerst de Q uitgesopt. :cry:Wat een plakzooi met die suiker. Luchtschuif zat zo'n beetje vast geplakt. :unsure:
Maar ook dat is weer spik en span. ;)
 
Laatst bewerkt:
Voor mij ben jij de winnaar deze maand Peter. Wat ziet dat er verrukkelijk uit zeg. Wat een werk, maar wat een plaatje! 🤩🤩 Foto van de Q met dat biertje en schaaltje nootjes vond ik ook top!
 
wauw! wat ziet dat er goed uit zeg. en prima foto's ook.
mooie start voor je carrière als creative fotograaf
 
Prachtige foto's mooi gedaan. 👌🏻
 
Jo Peer wat een fantastische oosterse BBQ plate man. Ziet er super lekker uit. Water loopt me in de mond. Wat een heerlijke plaatjes. TOP
 
Terug
Bovenaan Onderaan