BasBQ
Beef en Steak

indirect en direct

sjonny1989

Tondelzoeker
Berichten
20
Nu ben ik net in het bezit van een nieuwe kamado alleen nu heb ik 1 heat deflectorplate echter als ik nu burgers wil grillen had ik bij mijn weber toch dat je min of meer twee zones kan maken wat zijn hier dan de mogelijkheden met op dit moment 1 steen i.p.v. 2 halfmoon stenen?
Of kan ik het beter bekijken als één grote grill die in de midden indirect is en buiten ring direct klinkt vrij logisch en dacht het ergens gezien te hebben maar nu even niet te vinden voor de zekerheid.
 
Nee helaas, een hele deflector plate is indirect. Die paar cm er naast is niet genoeg voor direct bereiding.
Je zou je plate door midden kunnen slijpen voor half direct/indirect.
 
Ik heb zelf twee halve stenen dat bevalt erg goed. Maar dat is natuurlijk niet helemaal antwoord op je vraag, want je probeert met de huidige steen twee zones te creeren.
Een koude zonet kan dan wel door de kolen maar aan 1 kant van de kolen basket te leggen. Eigenlijk net als 'vroeger'. Zelf heeft mijn basket een scheidingsfunctie, daar kwam ik pas na twee jaar achter. Ik wist eerst nooit waar dat extra stukje 'rooster' voor was. Nu gebruik ik het veel zeker als ik met een spit oid werk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan