Beef en Steak

Inbranden Gietijzer

Tedde2109

Tondelzoeker
Hallo allemaal,

Van het weekend heb ik mijn eerste Kamado gekocht, een Bastard Large. Uiteraard heeeel erg blij mee. Zojuist heb ik de top cap proberen in te branden, maar krijg een wisselend resultaat (zie foto). Weet iemand wat ik aan de “olie druppels” kan doen? Ik heb de cap ingesmeerd met ruwe lijnolie.

Mijn dank is groot!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

5816568ebb75fbf6ed1b97c81065dcdb.jpg

Die hoef je volgens mij niet in te branden..

Ik heb dat ook gehad met de bbq, heb het vaker herhaald en spuit voortaan de olie met een plantenspuit op de bbq, het concept is het zelfde maar dan is het sneller egaal

De nieuwe modellen hoef je niet in te branden. Ik zou even controleren of dit wel nodig is.

Ik lees nu inderdaad dat het niet nodig is heeft iemand toch een tip om dit weer netjes te krijgen? Zonder alle oliedruppels..

Ik zou bijna zeggen doorgaan met inbranden. Licht opschuren en dan nog een dun laagje olie er op en weer branden.

Niet schuren 😬, verhitten (niet extreem heet !!)en met een katoenen doek afvegen.
Niks meer dan dat.
En misschien handig om de bijgeleverde gebruiksaanwijzing te lezen .
Je moet hem ook nog 3x inbranden.

Laatst bewerkt:
Niet schuren 😬, verhitten (niet extreem heet !!)en met een katoenen doek afvegen.
Niks meer dan dat
Of zeker dat als dat werkt, altijd beter dan schuren 😂

Ik ben meer van het lompere werk, vandaar dat ik geen kamado heb 😜

• Haha
Waarderingen: Rdj
Niet schuren , verhitten (niet extreem heet !!)en met een katoenen doek afvegen.
Niks meer dan dat.
En misschien handig om de bijgeleverde gebruiksaanwijzing te lezen .
Je moet hem ook nog 3x inbranden.

Aha Thanks!!! 150 graden? Ik ga hem inderdaad inbranden op max 200 graden. Dat heb ik gelukkig wel gelezen!

Aha Thanks!!! 150 graden? Ik ga hem inderdaad inbranden op max 200 graden. Dat heb ik gelukkig wel gelezen!

Zou de top cap verhitten tot eerst 80 graden , gewoon om de olie goed vloeibaar te krijgen om het er af te kunnen vegen . Je moet het er niet extra op inbranden. .
De rest gewoon laten , niet met dingen er op schuren of steken met ijzeren voorwerpen.
Bij gebruik word hij ook wel goed heet , als hij er zweterig uit ziet met een katoenen doek er om heen wrijven.

Terug
Bovenaan Onderaan