BasBQ
Beef en Steak

Inbakken pizzasteen

 

Wiely-be

Vuurmaker
Berichten
55
Omdat de bucket bbq lijst maar blijft groeien, ondanks de dreigende buien toch pizza’s gebakken met de gbs steen.

Standaard winkel deeg om het vuur en temperatuur onder controle te krijgen. De pizza’s maken was een zeer leuke peuter activiteit .

Zeer goed gelukt, elke pizza 10 min gebakken op 250 graden.
f8ccfc48594456846286d78891be8c86.jpg

812128096f74da76da4e9a4e596f784e.jpg
 
Ziet er goed uit. Bakpapier is niet nodig. Gewon wat bloem op de steen vooraf.
Bbq opstoken naar 350° en dan is hij op een 4-tal minuten klaar. Zelf merk ik dat door de hogere en snellere hitte dat de bodem lekkerder is.
 
Zonder bloem op de steen komt ie bij mij ook altijs goed los. Gewoon minuutje laten liggen en dan is de of onderkant hard genoeg om niet te blijven plakken.
 
Zonder bloem op de steen komt ie bij mij ook altijs goed los. Gewoon minuutje laten liggen en dan is de of onderkant hard genoeg om niet te blijven plakken.

Eerlijk gezegd nog nooit geprobeerd zonder bloem 😂
 
Heb nog geen 00 bloem in huis en het papier zat bij de deeg.
350 graden lukte niet, had de volle aansteker al gebruikt.

Misschien wat langer laten wit worden voor ik start met bakken.
 
Heb nog geen 00 bloem in huis en het papier zat bij de deeg.
350 graden lukte niet, had de volle aansteker al gebruikt.

Misschien wat langer laten wit worden voor ik start met bakken.

Ik heb geen ervaring met jou type BBQ. Enkel met open BBQ's die ik vroeger had en die kun je er niet voor gebruiken. En momentel heb ik nog een gas bbq en een kamado. De kamado is geen probleem, maar nog geen pizza's op gemaakt en de 4-pits gas bbq krijg ik naar 350° en die bodems zijn heerlijk.

Een gouden tip: maak zelf je deeg. Dat is 10 min werk (wel een dag ervoor maken om te rijzen) en dat maakt een wereld van verschil met die kant en klare uit de super. Vroeger ook wel eens gekocht, maar dat is het niet.

Wij gebruiken in de vriendenkring onderstaande (bloem best de type 00), maar er zijn 1001 recepten en elk kiest het voor zich (heb gemerkt dat iedereen die zijn pizza's zelf maakt, zweert bij zijn eigen recept) :ROFLMAO: . En het grappige is dat ik ipv de gewone passata die van Heinz lekker vind. Ik weet dat het lazy is, maar deze vind ik persoonlijk heerlijk.

IMG_6569.jpeg


IMG_5724.jpeg
 
Pizza; altijd +1
 
Netjes toch?
Krijg er trek van
 
Terug
Bovenaan Onderaan