BasBQ
Beef en Steak

In blijde verwachting!

 
 
 

de volle

Gemarineerd
Berichten
1.052
Als het goed is gaat ie morgen binnenkomen.
Hier nog even in vogelvlucht de groei van het bbq kindje.
IMG20210409190758.jpg
IMG20210409190804.jpg

IMG20210412163416.jpg
IMG20210515160803.jpg

IMG20210515161355 (1).jpg

IMG20210530155213.jpg

IMG20210608154801.jpg

IMG20210609161631.jpg

IMG20210609161643.jpg

En als alles goed is kan morgen de nageboorte erin. Als ik hem kan tillen in mijn eentje.
 
Prachtig gemaakt, hele mooie verbindingen. Respect.
 
Frits weet je wat het moeilijkste is. Het wegwerken van je fouten/de dingen die je niet voorzien hebt. Dat kost de meeste tijd. Heb gelukkig de spullen en de tijd maar ben geen meubelmaker maar wel houthobbiest.
 
Super mooi gemaakt. Erg tof om te zien hoe je die verbindingen maakt. Ik probeer al meer dan een jaar een houtbewerkingscursus te volgen. Vanwege corona helaas niet gelukt maar vanaf september kan ik eindelijk aan de slag 😁
 
Super mooi gemaakt. Erg tof om te zien hoe je die verbindingen maakt. Ik probeer al meer dan een jaar een houtbewerkingscursus te volgen. Vanwege corona helaas niet gelukt maar vanaf september kan ik eindelijk aan de slag 😁
Waar ga je die cursus doen? Wil je echt uit je dak met houtverbindingen er is een boekje van terrie noll https://www.bol.com/nl/p/houtverbindingen/1001004001953868/
Dan is er ook nog de hoge school van houtverbindingen. Google maar eens op japanse houtverbindingen. Daar heb ik geen geduld voor.
 
Waar ga je die cursus doen? Wil je echt uit je dak met houtverbindingen er is een boekje van terrie noll https://www.bol.com/nl/p/houtverbindingen/1001004001953868/
Dan is er ook nog de hoge school van houtverbindingen. Google maar eens op japanse houtverbindingen. Daar heb ik geen geduld voor.

Ik ga beginnen met de basiscursus bij de stadswerkplaats in Utrecht: https://www.stadswerkplaatsutrecht.nl/houtbewerkingscursussen/basis-houtbewerking

Als ik het echt leuk vind wil ik er meer gaan doen zodat ik ook onbegeleid alle apparatuur daar kan gebruiken en wellicht zelf wat meubels kan maken.

Heb wel wat toffe ideeën in mijn hoofd zitten voor de nieuwe woning die ik over 2 jaar krij (nieuwbouw).

Bedankt voor de boektip! Heb jij alles zelf geleerd?
 
Mooi resultaat. Nu nog even wachten tot..
 
Netjes geworden
Fijn hè tussen 08.00 en 18.00 😱
 
Ja hij is net binnen. Ik zal de vergelijking met de geboorte maar niet maken maar hier de eerste foto.
IMG20210610144232.jpg

En op nog een plek schade. Op de foto ziet de schade er nog niet zo erg uit maar met het blote oog is ie *&_+#@
Retour sender.
 
Nee!! balen zeg!

Meubel is echt top geworden. Mag ik vragen waar je dit mee gelakt hebt/kleur en wat je gebruikt heb in de naden tussen de planken?
 
Het is eikenhout zuiver kwartiers gezaagd. De kit die ik gebruikt heb is sikaflex kit voor teak dek. Niet vergeten de primer te gebruiken. Over een tijdje kan ik je vertellen hoe het zonder primer gaat. De afwerking is gedaan met epifanas. Let op of je mat of glanzend neemt. Deze heeft een uv beschermer. Bij eiken is dit nodig omdat dit onder invloed van zonlicht lichter word. Er zit trouwens maar een laag op. Er moeten er zeker 2 tot 3 lagen op. Op schepen hebben ze het over 8 lagen. Het droogt niet echt snel ook met dit weer niet. Ik lak het nog een keer als de Q erin zit. Dit vanwege mogelijke beschadigingen tijdens montage. Eikenhout is er ook in een rodere variant die word minder vaak gebruikt. Wil je ook eiken gebruiken ga voor de beste meubelkwaliteit.
 
Mooi geworden hoor. Jammer van de schade. Dit gaan ze vast nog oplossen voor je.
 
Ja er is wel meteen gereageerd. Ik moet wachten op een antwoord van Monolith. Dat doe ik maar ik koop hem niet bij monolith maar bij een dealer dus die moet het oplossen. Ik begrijp dat hij ook niet kan zien dat ie beschadigd in de doos zit. Ik heb er vertrouwen in dat het goed komt.
Ik heb nog een paar andere Q's dus nu pizza om de teleurstelling weg te eten;)
 
Bij monolith duurt het dus tot 10 dagen voor ze een antwoord hebben op dit soort gevallen. De dealer belde me vandaag met de mededeling dat de Q word omgeruild. Nu is de vraag wanneer? Zal wel een tijdje duren denk ik want ik ga op (werk)vakantie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan