BasBQ
Beef en Steak

Ikea thermometer geschikt om bbq temp te meten?

  • Onderwerp starter Pkrussel
  • Startdatum
P

Pkrussel

Gast
Hoi,

Het wordt tijd dat ik een keer de Pulled pork uit ga proberen.
Het is van belang dat de temp van de bbq redelijk stabiel blijft. M'n bbq heeft echter geen ingebouwde thermometer. Is de Ikea thermometer hiervoor geschikt als ik de meetpen gewoon op het rooster neerleg?
 
Zo te zien meet hij tot 130 en blijft het snoer werken tot 220: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20103016/
Dus zo lang je niet boven de 130 graden uitkomt en je snoer niet direct boven de kolen hangt, moet het gaan. Je kunt je probe door een aardappel heen prikken (wel helemaal natuurlijk, want hij voelt met de tip) en op die manier op je rooster plaatsen voor wat stabiliteit.
 
Leo +1.
Daar heb ik er ook een paar van. Die zijn puik. Batterijen gaan ook erg lang mee.
 
Hoi Iedereen,

Ik heb ook zo'n CDN thermometer, maar baal dat je de batterijen eruit moet doen als je klaar bent. Voor de rest mooi apparaatje!

Die van de Ikea kun je wel uitzetten (en kost beduidend minder!!)

gr. Erwin
 
eamesz zei:
Hoi Iedereen,

Ik heb ook zo'n CDN thermometer, maar baal dat je de batterijen eruit moet doen als je klaar bent. Voor de rest mooi apparaatje!

Die van de Ikea kun je wel uitzetten (en kost beduidend minder!!)

gr. Erwin

hoe zet je die uit dan Erwin, ik haal er ook altijd de batterij uit bij dak Ikea ding
 
Er schijnt een nieuw model Ikea thermometer te zijn die je wel kan uitzetten.
Bij de oude versie kon dit alleen door de batterijen te verwijderen.
 
Ik heb een vergelijkbare als de CDN en die doet het jaren zonder de batterijen te verwijderen. Staat op het aanrecht en is oa mijn timer voor thee ed. Gewoon laten zitten dus.
 
De Fantast gaat tot 160 graden overigens.

Maar morgen krijg ik mijn IGrill min? met knoopcell batterijen en Bluetooth werkend op Apple en Android, en maar voor 52 euro draadloos bij de bovenstaande sponsor....
 
Die linker ;)
 
Nog niet, in augustus schijnt dat te komen.
 
sku_173986_7.jpg

Deze heb ik besteld en al binnen uit China.
Koste met vezendkosten ? 6.21 kan me er geen buil aan vallen.
Levertijd moest wel even 2 weekjes geduld hebben, heb er gelijk 2 besteld.
http://www.dx.com/nl/p/1-6-lcd-digital-display-thermometer-timer-alarm-w-probe-cable-white-173986#.U9j260CPHAk
 
Terug
Bovenaan Onderaan