BasBQ
Beef en Steak

iKamand of Flame Boss 400

Theike

Tondelzoeker
Berichten
5
Ik ben op zoek naar een controller voor mijn Kamado Joe Classic II. Na wat inlezen kom ik uit op de iKamand en de Flame Boss 400. De doorslag voor deze twee is de prijs, ik wil niet meer dan €300 uitgeven, de mogelijkheid om op afstand te bedienen en te bekijken en niet teveel gedoe met zelfbouw enzo.

Maar nu twijfel ik nog een beetje tussen deze twee. Hoe zit het bijvoorbeeld met waterdichtheid? En over de iKamand lees ik dat de oudere versies wel wat hardware en software probleem hadden.

Of is er nog een andere optie die aan bovenstaande wensen voldoet?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
 
sinds enkele weken heb ik de Thermoworks signals & billows.

ding doet perfect wat ie moet doen, ben er eigenlijk best tevreden van, wordt compleet geleverd.
Ding is stabiel, app is stabiel, temperatuurscontrole binnen de 1°C
Handleiding is een beetje summier, bv het vinden dat de billows enkel poort 4 gebruikt staat er niet in, heb ik op internet moeten uitvogelen.

De app is ook wat verouderd maar de nieuwe versie zou ondertussen bij de beta tester aanbeland zijn.
 
sinds enkele weken heb ik de Thermoworks signals & billows.

ding doet perfect wat ie moet doen, ben er eigenlijk best tevreden van, wordt compleet geleverd.
Ding is stabiel, app is stabiel, temperatuurscontrole binnen de 1°C
Handleiding is een beetje summier, bv het vinden dat de billows enkel poort 4 gebruikt staat er niet in, heb ik op internet moeten uitvogelen.

De app is ook wat verouderd maar de nieuwe versie zou ondertussen bij de beta tester aanbeland zijn.
Ik zie deze nergens voor minder dan €300. Is jou dat wel gelukt? En weet je of hij waterdicht is?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
 
bij Thermoworks op hun site staat:
Splash-proof sealed design for outdoor use, rated to IP66

Dus niet voor onderwater gebruik, maar wel regenbestendig.

Prijs is inderdaad 350€, ik heb hem bij rook en vuur besteld.
 
Je zou ook naar de DigiQ kunnen kijken bij onze forumsponsor BasBQ. De complete DX3 set is 319 euro. Geen apps, wel oerdegelijk. Mijn oude is al bijna 10 jaar en is aardig intensief gebruikt met wedstrijden en dergelijke.
 
Vast heel goed spul, maar ik vind ze beide teveel geld. Daarvoor gebruik ik hem te weinig. Iemand ervaring of tips qua iKamand en Flame Boss 400 of iets anders onder €300?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
 
Heb de ikamand gehad maar vond het niets, nu een flame boss 500 en die werkt perfect, kan zijn dat de software van de ikamand inmiddels verbeterd is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan