BasBQ
Beef en Steak

ik weet het niet..

 
 
 

alvon

Stoker
Berichten
294
zaterdag de WSM ophalen en dan... ik wil voor de zondag iets moois er op bereiden maar na alle 44 pagina's van low en slow bekeken te hebben ben ik er nog niet uit dus dan maar raad vragen aan de broeders en zusters van het genootschap

wat zou een mooie eerst run zijn op de WSM?
- een stuk vlees wat niet te moeilijk te verkrijgen is (lokale dorps slager)
- een stuk vlees wat je niet of heel moeilijk kan verpesten doordat je met andere dingen bezig ben (kijken of alle meters wel goed staan ed.)
- iets waar je een paar mensen (6-8) van te eten kan geven en wat eiglijk bij ieder wel in de smaak valt
- geen pulled pork, dat wil ik eerst een keer rustig uit proberen
- gezien de tijd mag enige voorbereiding wel maar geen dagen pekelen, dat red ik gewoon niet nu

wie o wie doet er een mooie sugestie
 
waarom spring je niet in het diepe?
PP is heus goed te doen, je hoeft er niet steeds bij te blijven kijken en is heel erg vergevings gezind  :)
 
en wat voor lokaal te verkrijgen stuk vlees raad je dan aan? procoreur van een kilo of 2?
 
ja, 2 a 2,5 kg, ik zou het gewoon proberen. Juist ook omdat het er lang op moet liggen kan je een beetje leren spelen om de temperatuur constant te krijgen
 
zag net dat beef & steak zaterdag open is.. mischien daar maar even langs gaan voor een butt
 
Leo plus ??n!
 
Ja ik ben ook voor PP, gisteren zelf weer gemaakt. Ik haal ruim 20 broodjes uit 2,5kg en dan zijn ze goed belegd. (met PP, coleslaw, augurk en BBQ sausje). Weet zeker dat je daar vrienden mee maakt :)

Alternatief kan ook heel goed BCC of platte kip zijn, eventueel pullen en als pulled chicken op broodjes.

Succes en je weet het, pictures or it didn't happen. ;)
 
heren (de dames hebben nog niet gereageerd) bedankt.. pulled pork it is
 
PP... good....
 
PP of ribbels, bij de ribbels zie je meteen wat de temperatuur gaat doen tussen de diverse handelingen en heeft met 3-2-1 toch ook 6 uur nodig. Verder gewoon genieten van je wsm :D

Edit:
ik zie net dat de keus al gemaakt is :blush:
 
Met een stel kippetjes kan je natuurlijk ook beginnen. Mijn eerste run op de pro-q exel was een bcc. Heeft goed gesmaakt...
Maar een pp is uitermate lekker weet ik sinds een paar dagen..
 
Ik zou zeggen voor een eerste keer een van de onderste of gewoon allemaal haha.....

- Beenhammetje van de supermarkt, simpel maar o zo lekker ook gewoon op brood
- Gerookte spam/smac, lust iedereen en kan eigenlijk ook niet verkeerd gaan
- Een paar saucijzen bij de slager halen (of natuurlijk zelf maken!!!!) en die gewoon lekker laten roken.
- MOINKS ook altijd een topper en niet moeilijk, leuk om te maken
- (Kip) rollade



 
Ik heb pas ook voor het eerst een PP op de WSM gemaakt nadat ik hem diverse keren op keramisch en OTP gemaakt heb, vond het prima te doen en iedereen vindt het lekker! En wat je overhoudt vries je in of kun je andere creatieve dingen mee uithalen, staat genoeg op het forum.

Moink balls zijn ook zeer goed te doen en snel klaar in verhouding tot PP, je hebt tenslotte 2 etages :D.

Als je hulp nodig hebt met het aansteken van de WSM - of later met het opeten - dan stuur je maar een pb, het is maar paar minuten fietsen voor mij haha.
 
Ik zou ribs doen, dan ben je niet zo gek lang bezig de eerste keer.
 
Inmiddels is de keuze al gemaakt zie ik. Mijn eerste keuze zou ook spareribs zijn. Voor de leut kun je dan buikribben doen. Dan heb je toch wat 'anders dan anders' en je kunt gelijk een paar verschillende rubjes proberen. E?ntje een beetje pittig, een ander beetje zoet, etc.
Maar een PP is ook leuk hoor. Duurt alleen een beetje langer en is inderdaad iets wat je niet snel kunt verpesten.

Veel plezier met je WSM in elk geval en laat maar zien wat je voor elkaar hebt gebokst!
 
Terug
Bovenaan Onderaan