BasBQ
Beef en Steak

Ik ben

 
 

Jeroenvanarkel

Kooltjesharker
Berichten
108
Hallo ik ben Jeroen, 46 en kom uit Vleuten. Na jaren net zoals vele andere mannen een pyromanie te hebben, welke ik altijd kon bedwingen via kampvuurtjes, tuinhaarden, tuinkachels en vuurkorven en uiteraard de BBQ.

Tenminste dat laatste dacht ik altijd. Inmiddels weet ik dat ik aan kortstondig grillen deed maar goed, afdoende leert men.

Mijn historie ligt in de hinatchi's in verscheidende vormen, BBQen op vuur of zoals de laatste tig jaar met van die wegwerp bbq's. Die kocht ik in de winter per strekkende meter voor weinig en overal de fik erin en daarna wegflikkeren.

Dat is een voordeel, want een Weber daar kon ik nooit mijn geld uithalen voor die,paar keer per jaar. En op vakantie neem je ze mee maar niet meer mee terug. Verder moet je ff wachten en daarna ben je ff bezig en dan kun je de restanten in de vuurkorf doen, hout erop et voil? een half uur later staat de,vuurkorf te,gloeien.

Dit was mijn BBQ ervaring, tot afgelopen zomer. Ik stond met een gast te praten die een stuk vlees had die 12 uur op de BBQ lag en daarna uitgeklaard getrokken op bolletjes met een lekkere saus van zijn werkgever. Hij heeft me uitgelegd dat de meeste mensen grillen......

Goed ik wilde dus ook spareribs ed en dan zo langzaam. Echter het was september en de bbq's waren al weer weg bij de tuincentra. En welke zou ik nemen.

Na wat lees werk ben ik voor de outdoorchef gegaan ipv de gereikte Weber.
Ik ben hollander dus dat je een Zwitsers product voor 2/3 van een Weber kan krijgen was voor mij de doorslag. En 99 euro vond ik veel geld voor een BBQ als je wegwerp exemplaren gewend bent.

Nog een dag later kwam er een mail van coronel dat hij 50 euro was en dus volgende dag naar Naarden. Nog een extra temperatuur thermometer in de kap geboord en helemaal blij.

Misschien voor jullie freubel spul, maar ik vind het al helemaal wat.

En al 2 keer spareribs gemaakt die een gehele zondag hebben staan pruttelen op 70 graden en dan lekker sporten en dan thuis komen en je eten is klaar.

Hier laat ik het even bij. En hoop een hoop op te steken.

Jeroen
 
hoi Jeroen,
leuke intro, ik denk dat je hier nog genoeg op kan steken, welkom in ieder geval
 
Jeroen, welkom bij de club.

Het maakt hier niet uit wat voor barbecue merk je hebt, en we zijn dol op freubel spul dus maak je vooral niet druk ;).
 
Hoe meer Jeroenen, hoe meer vreugde!
Wegkom dus en groeten van Jeroen.
 
Welkom Jeroen veel plezier hier!!!!
 
Van harte welkom hier Jeroen!!
 
Hoi Jeroen,

Van harte welkom bij het Genootschap!
 
welkom Jeroen!
 
Van harte welkom Jeroen :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan