BasBQ
Beef en Steak

Ik ben nieuw hier dus stel ik me voor!

 

DeeJens

Tondelzoeker
Berichten
13
De afgelopen maanden bezoek ik veelvuldig de site van het BBQ Genootschap. Ik heb daar veel gelezen over technieken, meubels maken, aanpassingen en recepten. Daarom mezelf nu aangemeld om onderdeel te worden van jullie mooie genootschap.

Vlak voor de kerst van 2018 heb ik mezelf een Kamado Joe Classic 2 cadeau gedaan. Dit was niet zomaar een bevlieging, een paar maanden daarvoor bij mijn zwager een heerlijke Steak Fiorentina klaargemaakt op zijn BastardBBQ.

Gemiddeld gezien staat de Kamado Joe twee keer per week aan. Hierop bereid ik zalm, picanha, hertenrugfilet, tomahawk, diverse desserts… en nog veel meer. Zomer, winter, zon of regen.. het maakt me niet uit. De warmte die afstraalt van de BBQ is heerlijk om bij te ontspannen.

Onlangs heb ik een Weber Go Anywhere aangeschaft in de hoop deze o.a. op (winter)vakantie te kunnen gebruiken. Deze heb ik via Marktplaats gekocht, volledig schoongemaakt, rooster in twee stukken gezaagd, thermometer ingebouwd in de deksel, de luchtroosters voorzien van vleugelmoeren. Een hertenrugfilet ingepakt in een theedoek met rode wijn, zout en kruiden heb ik in de kolen van de WGA gelegd. Een heerlijke maaltijd was het eindresultaat. Je hebt dus niet altijd een hele dure BBQ nodig om een heerlijk gerecht te maken.

Op dit moment heb ik een vat in de berging staan en een deksel van een Weber bbq. Hier wil ik een UDS van gaan maken. Misschien een mooi project om vast te leggen op dit forum.

Ik wil iedereen veel BBQ plezier wensen!

Groeten,

Jens
 
Welkom bij het genootschap

Mooi project klaar staan. Info genoeg te vinden hier
 
Hoi Jens,
welkom bij het Genootschap
 
Welkom Jens en veel plezier.
 
Dag Jens, welkom
 
Terug
Bovenaan Onderaan