BasBQ
Beef en Steak

IGrill2 Ambient Probes "Suck"

 
 
 
 
 

Ewald

Administrator
Forumleiding
Berichten
5.092
Afgelopen December een IGrill2 aangeschaft en naast de 2 meat probes, die er standaard bijzitten, een Ambient probe bijgekocht.
In februari merkte ik een erg groot verschil in dome temperatuur en roostertemperstuur.
Dus de  IGrill ambient probe gecontroleerd door hem in een pannetje kokend water te hangen, 84 graden Celsius gaf hij aan. X(
Met de ervaring in mijn hoofd van de Maverick probes die je kan droog bakken in een oven, dit ook geprobeerd met de IGrill Probe, helaas zonder succes.
Half Februari een nieuwe ambient Probe gekocht en 3 weken later hetzelfde probleem, deze keer gaf de probe 87 graden Celsius aan in kokend water.
Momenteel ben ik heel even klaar met de IGrill2 en heb mijn Maverick ET732 weer in stelling gebracht.
Ik heb al een klacht neergelegd bij IDevices kijken hoe zij reageren.
Eigenlijk belachelijk dat 2 Probes van bijna 30 euro per stuk het begeven binnen 2 maanden en bijvoorbeeld een fantast van Ikea die in totaal 8 euro kost het zeker 2 jaar vol houdt.
Zijn er nog meer mensen hier die soortgelijke ervaringen hebben met de Probes van IGrill?
 
He Ewald, ik ga dit thuis even controleren. Ik heb alleen de probes die bij de Igrill 2 zijn geleverd en geen ambient probes. Ik heb zelf geen problemen tnt ondervonden.
 
Stennis zei:
Wat je zegt klopt over de ambient probe. er is een lange tijd een terugroepactie geweest.
ook waren ze lang niet leverbaar. toen kon je een nieuwe aanvragen als je een foto stuurde van de oude doorgeknipte die je thuis hebt.
ik zou http://idevicesinc.com/igrill/ contacteren. het zijn verder wel gewoon goede producten!

Nog even ter info:
https://www.youtube.com/watch?v=S25ZzxhxxPQ

Nope dit betreft niet die versie, dit is de nieuwe versie.
 
Ik heb mijn pit/ambient probe ook nog even getest. Spot on!!


En ik heb deze probe met deze aansluiting:


Morgen zal ik mijn vlees probes ook een testen.
 
Ja, die versie heb ik ook (foto 3) met dezelfde doorvoer van de kabel in de probe.
Ik weet dat de oudere versie (foto 1) niet deugde.


recall_affectedprobe.png
 
Wel knap balen.
Hopelijk doen je gewone probes het wel, want verder is het een fijn apparaat.
 
De meat probes wijken iets af in kokend water 98-99 graden celsius, maar die ga ik van de week nog een keer checken.
Contact gehad met IDevices, zij sturen 2 nieuwe Ambient Probes naar mij toe, dat is dan wel weer super service.

Vreemd genoeg zeggen ze bij IDevices dat je een probe nooit mag checken in olie of andere vloeistof (zoals water)
Dat van de olie kan ik mij wel wat bij voorstellen, maar kokend water????
Onder normale omstandigheden kan water nooit heter worden dan 100 gr.C. daar moet een probe tegen kunnen  ;).
Ik heb teruggemeld dat ik dat vreemd vind en dat zover ik weet alle andere fabrikanten van temperatuur devices juist zeggen dat je je probes wel kunt checken/calibreren in kokend water (de punt natuurlijk en niet helemaal ondedompelen)
 
Gisteren tijdens Meat the East een gesprek gehad met Peter van LetzQ en Martijn van Vuur & Rook, over het snel defect raken van mijn Pit (ambient) probes van de IGrill2.
Peter kwam toen aan met de ETI probes die gewoon op de IGrill werken, en het schijnt ook opde Maverick ET732 al staat laatsgenoemde niet in het rijtje.
De probes zien er echt heel degelijk en professioneel uit, waar de kabel de probe ingaat zit een massief hitte bestendige kunststof huls waardoor er geen vocht in de probe kan komen, ook is de kabel bij stekker en probe voorzien van een rvs veer om knikken te voorkomen.
(EDIT: al lijkt het mij sterk dat hij ook op de maverick past, de stekkertjes van Igrill en Maverick zijn iets anders.)

ETI Meat & ETI pit Probe incl. rooster klem (past op ETI Chef Alarm, iGrill 1 en 2, BBQ Guru: PartyQ, DigiQ DX2, CyberQ2, CyberQ wifi. CDN Digitaal) Max Temp Kabel: 370?C. Afmetingen: ?3.5 x 150.Bereik Probe: -50 to 300?C. Kabel lengte: 1.2m

Pit Probe 23,95 euro
TX1003XAPKL.jpg


Meat Probe 16,95 euro
810-071KL.jpg


Te koop bij: Vuur & Rook http://www.vuurenrook.nl/webwinkel/bbq-thermometers--and--controllers/p-1/
En zelfs nog goedkoper dan de IGrill probes, die kosten 29,50 euro per stuk.
 
Dit topic is inmiddels alweer een tijdje stil maar ik overweeg ook een Ambient Probe voor mijn iGrill2 te kopen. Zijn ze inmiddels verbeterd en nu wel goed?
 
ETI probes werken prima in een Igril 2
 
bakker zei:
ETI probes werken prima in een Igril 2

Mooi om het te weten in de praktijk, ze zien en voelen er ook heeeeel degelijk uit.
 
Yes.... Gisteren een pit probe van ETI besteld. :)
 
Misschien handig om te weten dat iGrill nu in handen is van Weber. Ik zie dat online de prijzen aan het zakken zijn. Bijvoorbeeld 89,95 voor een iGrill2 met twee probes. Best interessant!
 
Klopt, ik heb hem ook gekocht. daarnaast nog kortingscode gevonden van 5.50. en nog goedkoper.
 
:( minder leuk voor mij om te horen. Vertel, hoe, waar en voor hoeveel. Dat kan voor anderen ook handig zijn hier.

Ik heb de iGrill binnen en getest met pulled pork. De probes (vlees) heb ik gecontroleerd met kokend water en ze doen het goed. De vleesprobe in een aardappel steken en met puntje boven het rooster dan heb je ??k een ambient probe.

Jammer dat het geen verbinding kan maken met IFTTT om een bericht te sturen als je uit huis bent (telefoon bij gril bijvoorbeeld). Ik zie dat iGrill2 wel met een amazon app werkt, maar kan die app niet downloaden op mijn iPhone omdat het in de Amerikaanse store staat. Hoop dat er nog iets komt waarbij je de telefoon in de buurt kunt leggen en deze het signaal via bluetooth binnen krijgt, maar dat je alarmen door kunt zetten via WIFI naar andere apparaten.
 
Dus je hebt er iets van 84 voor betaald? Goede deal.

Ik heb inmiddels ook wat gemaild met support in de app, gaat via weber. Ze gaan een eigen app maken en heb gevraagd of ze konden kijken naar een connectie met bijvoorbeeld IFTTT. Dan kun je de telefoon vlakbij leggen en berichten laten sturen naar andere mobiel via het internet. De huidige app wilde zoiets doen met Alexa van Amazon, maar dat werkt niet.

Volgens mij is het een goed product en nu scherp geprijsd.
 
Klopt,

Kon hem met die prijs ook niet laten liggen. Wat ik wel min punt vind aand de app:
Ik stel een temp ofwel "Cook" in. Als ik die temp gehaald heb krijg je een notificatie.
ik zou normaal dan de igrill uit zetten, en verder gaan met hetgeen dat klaar is.

Maar als de igrill niet aan staat kun je de gegevens niet exporteren of inzien. Jammer.
En andere iDevices hebben ondersteuning voor HomeKit voor Apple. Dit ook (nog) niet.

Maar goed ruimte voor verbetering.
 
Terug
Bovenaan Onderaan