BasBQ
Beef en Steak

iGrill mini

 

mike.stierman

Sprokkelaar
Berichten
38
Goedenavond,

Zojuist de iGrill mini besteld op FonQ.
Dit omdat het op een dag als vandaag wel lekker was geweest om vanuit binnen even op je iPhonetje te kijken of alles nog netjes verliep buiten.
Dus maar gelijk aangeschaft!

Mijn vraag dus, hebben meer mensen iGrill's en bevallen deze een beetje?
Zijn er ook 'echte' nadelen?
 
Ik heb een iGrill Classic en heb eigenlijk geen noemenswaardige problemen. Moet ik iets noemen dan is dat het bluetooth bereik.
 
Ik heb de iGrill Mini en het bereik is inderdaad beperkt, zo'n 12 meter. In eerste instantie dacht ik dat het genoeg was, maar mijn KJJ staat achter in de tuin en ik moet in de huiskamer tegen het raam blijven staan wil ik de verbinding behouden. Dus loop ik geregeld naar de KJJ om op mijn telefoon te kijken hoe ver het vlees is  :-S

Ik vind het aan uit zetten ook niet echt handig/intu?tief. Ik heb regelmatig dat ik 'm uit zet en ie nog gewoon aan blijkt te staan, maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk.

Daarnaast vind ik het vervelend dat de (iOS) app de grafiekjes van de sessies niet onthoudt. Als het vlees klaar is moet ik mezelf meteen het grafiekje mailen, want anders ben ik 'm kwijt. In de praktijk ben ik 'm dus meestal gewoon kwijt :D

Ik wacht eerlijk gezegd met smart op de HeaterMeter v5.
 
Hij is binnen en ga hem binnenkort eens uitgebreid testen.
a31cee86fb6352fad7a61429ea23695e.jpg
 
Ik gebruik hem al een tijd en ik vind hem erg prettig in gebruik. Afstand is inderdaad een punt met bluetooth, maar daar heb ik weinig last van.
Bij het uitzetten zet ik hem eerst uit, dan kan ik even later op mijn app zien of de verbinding inderdaad weg is, dus dat werkt goed.
 
Met iPhone had ik ook beperkte range, een 10tal meter en dan moest ik ook tegen het venster staan. Met mijn nieuwe Android telefoon kan ik gewoon het volledige huis doorwandelen
 
De range met bluetooth werkt bij mij ook niet optimaal en heb hetzelfde probleem met het uitzetten. Verder wel een handig apparaat. Ik kan de bbq makkelijk verplaatsen dus zet hem gewoon wat dichterbij
 
Terug
Bovenaan Onderaan