BasBQ
Beef en Steak

IGrill Mini, mini review

 
 

Jeroenvanarkel

Kooltjesharker
Berichten
108
Hallo ik heb vandaag mijn IGrill Mini ontvangen. En ik wilde jullie eea delen. In de volksmond wordt de IGril afgedaan als een minderwaardig iets tov oa een Maverick 732.

Een van de dingen van die IGrill, is oa het Bleutooth bereik slecht is en dat de batterij duur door oa Bluetooth technology vs wifi technology enorm verminderd werd.

De IGrill is er inmiddels in een 2 versie en daarvoor kan ik niet spreken, maar wel voor de Mini versie. Maar als de verbeteringen in de 2 net zo zij doorgevoerd als in net instapmodel, de Mini, dan zal het daar ook wel goed mee zijn.

Terug naar de IGrill Mini. Ik heb hem gekocht bij de ProBbQShop.nl, en deze heeft hem netjes met TNT post verstuurd en kwam vandaag aan nadat hij gisteren verstuur is. Klein doosje, en vooral klein omdat als je de foto's her en der ziet je geen benul hebt hoe klein dat ding is. Ik verwachtte een ding ter grootte van een appel, maar het is veel kleiner, eigen lijk erg lief klein.

En alhoewel het niet van Apple zelf is, is het wel, tot voorzover ik nu kan beoordelen, van een soortgelijke te verwachten kwaliteit. Ik heb dezelfde ervaring met NuForce producten die expliciet voor Apple gemaakt worden en High End DAC en koptelefoon versterkers leveren.

De IGrill Mini zit in een goed verpakte netje afgeplakte doos. Geen wobbely verpakkingen dus. Open gemaakt een simpele doch zeer bruikbare en goede hand leiding.

De sonde zit netjes opgerold op een houder en ziet er erg netjes en degelijk uit. Het apparaatje is licht en ook degelijk. Even openschroeven aan de achterkant om het seal van de knoopcell te verwijderen en dan kun je het apparaat gaan gebruiken.

Ik heb gecheckt en mij Ipad 2 kan idd niet overweg met dit apparaat en dat komt omdat Bluetooth 4.0 gebruikt wordt, een versie die meer bereik en energie zuiniger is en een betere, maar niet voor dit ding, streaming capaciteit en kwaliteit heeft.

De Samsung Galaxy Note en mijn Galaxy SII en SIII mini kunnen NOG niet overweg met dit ding. Dit heeft NIETS met de Bluetooth versie te maken van 2.1 of 3.0, maar met het feit dat ze een degelijke Android versie willen maken op Apple niveau en daar hebben ze een jaar voor uit getrokken en komt in de Google store in augustus, dus als die er is zal ik dat aanpassen en melden.

Maar met mijn IPod Touch kon hij wel overweg. Uiteraard eerst naar de AppStore, en downloaden, en meteen meldt hij dat er een firmware update is. Dus bijwerken ed en idd direct floep ziet de IPod Touch de IGrill mini, nadat ook Bluetooth aangezet was op de iPod. En ik heb meteen de reikwijdte gecheckt.

Dit omdat er nogal negatieve verhalen waren over het bereik van de voorgaande modellen. En het bereik is goed en ruim. Er wordt 30 meter aangehaald en dat  vind ik voor Bluetooth erg ruim, maar ik kom idd in de voortuin dwars door mijn woning gewoon binnen bereik van de IGrill die op bijna 30 meter afstand ligt achter in de tuin met een huis er tussen. Of de temperaturen net zo betrouwbaar zijn en kloppen als bij Mavericks weet ik nog niet maar ga ik in de komende dagen voor jullie uitzoeken. IDevices meldt echter dat mocht het niet in orde zijn zij vervangen, zeg maar op het Weber Service niveau.

Maar in de zon gaf hij dezelfde waarden aan als mijn drie verschillende temperatuur sondes voor normale buiten temperatuur meting, dus niet voor BBQ doeleinden.

Het apparaat kent twee manieren van warmte meting globaal. Een met een minimum en maximum waar tussen iets moet blijven, en twee gewoon met een maximum temperatuur, de meest gekozen variant. Maar de eerste kan ook handig zijn als je niet de kern temperatuur wilt weten maar wilt weten of je kolen moet bijplaatsen of luchtsleuven moet sluiten omdat het te warm wordt.

De software heeft heeeeeeel veel soorten vlees met temperaturen al voorbereid en je kunt ook onbeperkt aantallen eigen waarden toevoegen.

Verder zijn er tig en onbeperkte aantallen geluiden die je kunt kiezen als alarm geluid.

En de prijs, waanzinnig laag voor een draadloze temperatuur thermometer, 52 euro inclusief verzending!

Hieronder een foto van de sonde opgerold en verbonden en de software aan. Ik heb er een 2 euro munt bij gedaan dat je goed kunt zien hoe groot, of beter gezegd hoe lief klein dat ding is.

Hij is magnetisch en er zit een extra vast te plakken metalen rondje bij om hem magnetisch op te hangen op bv een houten of wat dan ook ondergrond. Ik ben vast wat vergeten maar vragen mag en ik zal daarop terug komen. So far so good.

346d2b9b01350d7f147bf82e7d2b83b4_zps2d5b85b1.jpg


eb84f8305ff3a61c9d3dddb334632bfb_zps1bd230c7.jpg


Jeroen
 
mooie review, dank je wel
 
Thanx!!
 
Ik heb hem ook. Afgelopen weekend gebruikt bij een picanha en het is goed bevallen. Ook leuk tijdens het grillen is de temperatuurverloop in een grafiek te zien. Aankomend weekend gebruik ik hem bij een bcc. Zal dan ook proberen foto's te plaatsen.
 
Hahaha ik heb net een biologische kip gekocht en twee blikken Leffe blond, want wilde idd morgen ook een BCC maken. Doe ik ook foto's in een eigen draadje.

Het is volgens mij namelijk het makkelijkste recept op de BBC met kern thermometer voor een NOOB als ik  :p
 
Bedankt voor de review :)

Ik wacht nog even af tot augustus tot de android app er is. En dan wellicht de iGrill 2. Ik heb namelijk nog geen draadloos spul staan en dan is twee probes (zelfs vier) misschien toch wel handig om de temperatuur op het rooster te meten en de vleestemperatuur.
 
Wauw wat een super toffe review!
 
@Gerard, je mag hem quoten, ma?r ik zal je enquete mail ook verwerken ;)
 
Tof! Bedankt!
 
Alvast,een update.,vlekkenloos met de BCC run en twee keer getest en exact op 100 graden stopte onze waterkoker. Dus de thermometer is goed of de waterkoker maar ik ga ervan uit dus beide. De Fantast ga ik morgen nog ff checken want volgens mij zit daar wel een afwijking in. Wat een fijn ding overigens de IGrill Mini. Lekker de IPod op tafel, 0,75cl Karmeliet fles erbij. En zitten maar...... ;)
 
Goede review ben benieuwd naar je verdere ervaringen, wil naast de fantast ook een digitale thermometer die ik op afstand kan volgen dus dit is wellicht wel een interessante.

Zou je de diameter van de plug en het dikste deel van de prope (waar de kabel geklemt zit) eens op kunnen meten, ben benieuwd of ik ze door het boutgat van mijn WSM krijg (dat is een M6 moer).

Bij voorbaat dank.
 
Hier ook de iGrill mini succesvol gebruikt bij de bcc. Lekker vanaf de stoel de temperatuur in de gaten houden.
 
@vogelw ga ik morgen voor je doen
 
Fijn om zo goede reacties te zien op de igrill, ik zat er zelf ook aan te denken om er een aan te schaffen. Ik zit nou nog te twijfelen tussen de mini of de grotere broer met 2 probes, zodra ik eruit ben horen jullie het wel. :D
 
boerharm zei:
Fijn om zo goede reacties te zien op de igrill, ik zat er zelf ook aan te denken om er een aan te schaffen. Ik zit nou nog te twijfelen tussen de mini of de grotere broer met 2 probes, zodra ik eruit ben horen jullie het wel. :D

Ik twijfelde eerst ook tussen de mini en de 2. Aangezien er ook nog een fantast in de kast ligt gekozen voor de mini. Verwacht niet zo vaak dat ik 2 probes tegelijkertijd nodig hebt. Vond ook het prijsverschil tussen de mini en de 2 erg groot.
 
8mm op mijn extreem dure precisie gereedschap ;) dus net zo dik als die van de fantast. Allen moet jedat rode rubberen hoesje denk ik verwijderen.

Ik ga zo weer aan de gang. Ik heb hem nu afgelopen zaterdag gebruikt icm de fantast op een BCC en afgelopen maandag op worstjes omwikkeld met jam in de gewone oven en straks dus met een Fatty.

Maar tot nu toe het meest goedkope, tenminste als je over recente Apple apparatuur beschikt en straks ook voor Android, draadloze systeem.

En ook leuk met die software is de waar zitten andere IGrill gebruikers. In Denemarken zit het er vol mee. Helaas mijn huis in Lonstrup verkocht anders nog een 'Deen' met een IGrill.
 
Terug
Bovenaan Onderaan