BasBQ
Beef en Steak

iGrill 2, Maverick ET-735 of toch de GrillEye?

 
 

nielss055

Stoker
Berichten
464
Hallo mede Q'ers,

Ik zie door de bomen het bos niet meer...

Voor mijn verjaardag wil ik een thermometer vragen die 4 probes of meer aan kan.
Het liefst met bluetooth, zodat ik de beschikking heb over de gelikte tabelletjes e.d.

Ik weet dat het bereik van de Bluetooth thermometers niet geweldig is, maar ik heb mijn vertrouwde Weber Blue thermometer er altijd nog bij voor lange cooks wanneer ik op grotere afstand zit.
De Wifi thermometers overschrijden het beschikbare budget helaas.

Maar, het aanbod Bluetooth thermometers is zo gegroeid. Waar je tot voorheen enkel de iGrill had als relevante keuze, staan er daar nu een heel hoop naast.

Zelf kwam ik in eerste instantie op de iGrill 2, maar de GrillEye ziet er toch ook zeker goed uit. En Maverick heeft al jaren een gevestigde naam binnen de draadloze thermometers.

Wie heeft ervaring met deze thermometers, of juist met een thermometer die niet op mijn lijstje staat, en wat zijn de voor- en nadelen?
Welke raden jullie aan?

Ik hoor het graag.
 
Je geeft aan dat een wifi thermometer het budget overschrijft, maar wat is het budget eigenlijk? Dit aangezien ook bluetooth thermometers flink in prijs kunnen varieren.
Tweede vraag; als een goede wifi thermometer onder de budgetprijs blijft, is dit dan een gewenst alternatief?
 
Heb de iGrill2, maar zou hem geen tweede keer meer kopen, zeker niet nu Weber de iGrill lijn heeft overgenomen.
Het bluetooth bereik valt tegen, zeker als je buiten kookt en binnen in het huis wilt gaan zitten, en heb al meerdere malen kapotte (afwijkende) probes gehad.
dat laatste werd trouwens wel netjes opgelost.

Sinds Weber het heeft overgenomen is de app niet meer wat het was, en moet je b.v. persee je locatie op je telefoon/iPad aan hebben staan om het te kunnen gebruiken.
Hier heb je zelf helemaal niets aan, maar Weber natuurlijk wel  :D.

Wil je voor gemak zou ik je toch een Wifi thermometer aanraden, en wat ik ervan gelezen heb (en minimaal gebruikt heb bij een ander) zijn de maverick's wel goed.
Je zou ook eens kunnen kijken naar de heatmeters die forumgenoot Nosmo maakt http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=18298.0;topicseen

suc6 met je keuze
 
Om het bos completer of nog voller te maken. Je hebt ook nog HerQs bluetooth thermometers.
 
Budget is circa de ?100.
De GrillEye stond mij het meeste aan, alleen de probes passen niet door probe doorvoeren in WSM's en Fornetto's (de uiteinden zijn enorm dik).

Wifi is zeker een gewenst alternatief mocht het in deze prijsklasse vallen, maar voor een Heatermeter zit ik als snel aan de ?150 (?50 over het budget) en dan is ie puur te gebruiken als thermometer.
 
Het is toch de GrillEye geworden. Voor deze prijs kon ik hem niet laten liggen.

898342fd534ad1eee3f1c3d53c78d582.png


Meteen 2 probes erbij besteld en dat alles voor een totaal van ?85 met kortingscode ACTIESNL.

Ik hoop dat het bevallen gaat, daarover hou ik jullie op de hoogte zodra ik de kado?s uit mag pakken!

Iedereen bedankt voor het meedenken en discussier gerust verder, wie weet is een ander ermee geholpen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Alternatief voor anderen die nog op zoek zijn is deze: http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=17648.0

Sent from my BV7000 PRO using Tapatalk

 
Exact hetzelfde als wat vogels zegt.
ook meerdere probes kapot gehad (4 in een jaar) wel goed geregeld bij idevices en weber.
Inmiddels heb ik ook een tijd een HeaterMeter.
Nu kan ik wel binnen zitten en buiten bakken.
Of zelfs gaan winkelen en mijn eigen geen zorgen maken.
Bluetooth bij de igrill is 10 a 15 meter met open zicht.
Raam om muur ertussen dan houd het al gauw op met het bereik.
praktijk voorbeeld: in heb een tuin van 20 meter diep. dan een serre aan het huis, daarna mijn huiskamer.
van de BBQ tot de serre is 15 meter. In de serre nog net bereik.
stap ik de huiskamer in dan geen bereik meer.
 
Heb zelf de igrill en ook ik zou het niet nogmaals kopen. Sinds kort hebben ze de app geupdate waarbij veel zaken geschrapt zijn. Daarnaast is de nieuwste app niet compatible met alle toestellen. (Galaxy s8+ en de note 8). Met een maverick heb je geen afhankelijkheden van een app en hierdoor future proof.

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan