BasBQ
Beef en Steak

Ietwat lange sessie PP

 
 

DRuw

Kooltjesharker
Berichten
168
Het stond al een keer in de planning om een fatsoenlijke PP te maken en had nog een kortingsbonnetje van de Bbquality.
Zodoende 4500gr Boston butt gekocht welke 3e kd op de grill moest bij m'n zwager die dezelfde KJCII heeft als ik.
1e kd savonds nog geïnjecteerd volgens het recept van de wedstrijd PP die overal te vinden is (ook op noskos z'n site).
Het ding was uiteindelijk wel 5kg en zo de koelkast in gezet.
2e kd zijn we naar het noorden gereden waar we savonds al lekker gingen eten en ondertussen hadden we al bedacht dat het ding dezelfde avond de BBQ maar op moest wat het nog best weleens een lange sessie worden....
Uiteindelijk rond 22:00 uur op 107 graden erop gelegd met m'n heatermeter aangesloten.
We hadden hele plannen voor 3e kd om het terrein met een kettingzaag te lijf te gaan maar dat viel compleet in het water... Wat een pokkeweer:(
De Joe stond onder een afdak dus die had nergens last van:)
Hij had de nacht compleet stabiel overleeft en stond op een graad of 70. Ik had goede hoop dat het een lunch ging worden en ondertussen zetten we wat films op... Dat zagen werd het niet meer die dag.. Het leek erop dat hij eind van de ochtend door de stall heen was gegaan maar dat bleek niet helemaal te kloppen bleek al snel.. bij 75 graden in de lak gezet en weer de q gesloten en gelijk maar naar 120 graden gezet.
Vervolgens een heel lang process om uberhaubt terug te komen op de 75 graden en de 88graden werd om 19:00(!!) bereikt.
Gehele sessie duurde dus ruim 22uur voor 4.5kg.
Goddank was hij boterzacht en trokken we hem zo uit elkaar tot 2800gr pulled pork:)
Dat was genieten met de coleslaw van dominique op een broodje en wrap.
Zwager als ik nog 3 zakjes van ongeveer 300gr in de vriezer voor later maar mooie sessie achter de rug.
Hoewel niet iedereen nog even vrolijk was (ik dacht dat we 12 uur nodig zouden hebben) was het zeer geslaagd.
Ik heb het nu een aantal keer gemaakt maar ik vind er wel een heel verschil in zitten om een echte butt te nemen in plaats van procureur... Die laatste is het gewoon iedere keer niet en de butt is gewoon super iedere keer.
Voor de duidelijkheid, we hebben deze niet ingepakt en gewoon erop laten liggen zonder staten tussendoor of dergelijk en hij was heerlijk sappig en niet vet.
Hierbij de foto's:
IMG_20201225_222511_1.jpg


IMG_20201227_193241.jpg


IMG_20201227_192605.jpg


IMG_20201227_192059_1.jpg


IMG_20201227_190449.jpg


IMG_20201227_190447.jpg


IMG_20201225_223917.jpg
 
Mooi dat het toch nog goed gekomen is. Had je het vlees niet ingepakt in aluminiumfolie?
 
Nee, we dachten dus dat hij al door de stall heen was... En volgens mij was dat ook zo maar om die hele homp met 107 graden BBQ temp in temperatuur te laten stijgen duurt wel even..
 
Ziet er heerlijk uit. Een op van Boston butt staat hier ook al een tijdje op het lijstje


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dat Is wat je noemt een flinke run
Gelukkig Is het resultaat ernaar.

Was het niet te droog na dik 22 uur?
 
Terug
Bovenaan Onderaan