Beef en Steak

Iemand een idee wat voor soort vlees dit kan zijn ?

Jeffievb

Pitmaster
Beste medebbq’ers,

Ik heb van een vriend een stuk vlees van ongeveer 5 kg gehad. Hij heeft zelf alleen geen idee wat voor een stuk het is. Het komt wel van een rund, en is ingekocht in hawaii voor bevoorrading van een nederlands marineschip. Na deze trip waren er een paar van zulke stukken over en die werden dus uitgedeeld. Zijn schoonvader en opa hebben beide al geprobeerd zo’n zelfde stuk als een steak te bereiden ( dus plakken snijden haaks op de draad en deze afgegrild, maar het was niet was te krijgen zo taai ). Daarom dacht ik dat het misschien uit de nek kan komen of misschien een borststuk ?

Iemand nog tips voor de bereiding ? Is het wijs om voor een soort pulled beef variant te gaan ? Injecteren - roken - inpakken - pullen ?

Ik hoor het graag van jullie.

IMG_6271.jpeg

IMG_6272.jpeg

IMG_6273.jpeg

Chuckroast wellicht? Als hard grillen blijkbaar niet goed uitpakt zou je het goed kunnen roken bij 110-120°C en na een paar uurtjes inpakken en dan lekker door garen tot ca. 94°C en prikken voor tenderness. Misschien lukt het dan om plakken te snijden maar desnoods maak je er dan pulled beef van. Met een mooi rode wijnsaus... Beef Bordelaise!

Terug
Bovenaan Onderaan