BasBQ
Beef en Steak

Iemand bekend met de INKBIRD ISC-007BW controller?

Ben benieuwd naar de ervaringen! Als hij goed bevalt is het een zeer vriendelijk geprijsd product
 
Klopt, in de Amazon app staat nu ineens een code voor 40,- korting...... ik heb ‘m nu ook maar gelijk besteld. Thx voor de tip (y)

Geduld wordt op de proef gesteld...... pakketje is woensdag vertrokken vanuit Duitsland maar nog nergens opgedoken. Waarschijnlijk slecht weer onderweg of ergens in de file voor een Covid test om de grenzen over te mogen :cry:

IMG_2260.jpeg
IMG_2261.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ik zou voor de zekerheid even je tracking ID even uit de screenshot halen.

Zou je denken? Volgens mij kun je niets wijzigen met alleen een Tracking ID....... maar ik til dan ook niet zo zwaar aan privacy problemen zolang m'n telefoon de hele dag toch al verraad wat ik allemaal aan het doen ben :ROFLMAO:

Ik kan dus maar beter naar je raad luisteren en heb het bij deze aangepast, Thx voor je reactie ;)(y)
 
Dat is wel heel jammer....... het was een mooie aanbieding met 40 euro promotiekorting maar het pakje is definitief verloren gegaan en ook niet meer leverbaar dus Amazon heeft het geld terug gestort. Zo kan het dus ook gaan..... :cry:

IMG_2269.jpeg
 
Heb je hun gecontacteerd om te zien of je het nog kan krijgen aan dezelfde prijs? Over het algemeen is mijn ervaring dat ze vlot en positief reageren
 
Heb je hun gecontacteerd om te zien of je het nog kan krijgen aan dezelfde prijs? Over het algemeen is mijn ervaring dat ze vlot en positief reageren

Dat was mijn gedachtegang ook inderdaad..... ik vroeg om een andere op te sturen maar kreeg direct een terugboeking. Ik heb nog een mailtje terug gestuurd dat ik (nog) geen terugboeking wilde maar liever wil wachten tot ‘ie weer leverbaar was ivm de 40 euro promotiekorting die ik had gekregen en nu dus is vervallen maar krijg geen enkele reactie meer van Amazon.

Bij mij zijn ze iets minder meegaand dus helaas 😖👎
 
Ik kwam deze review tegen van iemand die een BBQ pagina beheert op Facebook. Ik ben zelf erg te spreken over de producten van Inkbird, en zit dus ook hard te twijfelen om er ook één aan te schaffen. Maar ja...Dat gat boren in m'n Weber ketel zie ik niet zo zitten eigenlijk....

De ISC-007BW Pit Controller van
Inkbird_Netherlands


Hij is de afgelopen week wel vaker voorgekomen in de groep, en zoals beloofd heb ik een review gemaakt over dit handige apparaat.​

Wat is het? Dit is een temperatuurregelaar die je bbq exact op de juiste temperatuur houdt d.m.v. het inblazen van lucht, of het dichtzetten van deze toevoer. En dat doet hij zeer nauwkeurig. Laten we zeggen met een afwijking van 2 graden. Ik had hem gisteren urenlang tussen de 109 en 111 graden.
Ik heb zelf ook eenzelfde model van een concurrent dus kon het mooi eens vergelijken. Er waren toch wel enkele zaken waar ik best enthousiast van werd.
  • Allereerst die mooie koffer die er bijgeleverd wordt. Eindelijk iemand die snapt dat je dit soort spul niet in je keukenla wil laten belanden. Alles heeft een vakje en is goed beschermd. dikke ++
    👌
  • Dan de uitvoering. Geheel compleet voor ketels en kamado's. 4 aansluitstukken geleverd, waarvan ik er 2 niet kan plaatsen. In ieder geval 2 tube-connectors voor de 19"en 22" en groter. De kleine zou ook door een gat van je ketel gezet kunnen worden. 3 sensoren. 1 voor de grill, en 2 voor het vlees. De unit, de voeding, een hittebestendige slang en de papieren.
  • Hij werkt op wifi. Dus je kan gewoon naar je werk gaan en de buurman kolen bij laten gooien. Dat als hij tenminste niet aan het golfen is.
  • Het volgende pluspunt wat ik vond is dat het aansluitstuk niet de gehele luchtaanvoer bedekt, maar zeg 1/3e. Hiermee hoef ik dus niet meer elke keer de aansluiting weg te halen als ik zonder dit apparaat wil werken. Dit in tegenstelling met concurrerende modellen.
  • Nog een pluspunt. Het apparaat steekt niet onderaan je kamado uit, hij ligt gewoon op bedieningshoogte op je plank. De slang is erg flexibel en zul je er nooit afstoten onderop bij de aansluiting.
  • Nog een pluspunt? Ja
    🙂
    , je kunt hem ook bedienen zonder telefoon. het is zeer eenvoudig om hem even op de unit in te stellen. Stel de temperatuur van de pit en/of van het vlees even in met de draaiknop en klaar ben je. 10 seconden werk... Sommige concurrerende merken hebben dit ook, maar dan zit je wel in een hele andere prijsklasse.
  • Let op! de papieren verwijzen naar de inkbird pro app. Maar ze hebben onderhand nieuwe dedicated apps ontwikkeld die een heel stuk beter werken. Ook voor dit apparaat is er één; de Inkbird smokercontroller. Deze werk echt goed. Geen glitches, geen wachten of de verbinding verliezen. En de meldingen zijn razendsnel. Je kunt een grafiek bekijken en alles instellen.
  • Ik vind de reactiesnelheid goed. Hij tempert snel en blaast snel weer op. De open-deksel-functie kent dit merk niet, als de temperatuur snel zakt, gaat hij direct oplopend compenseren. Ik heb hier totaal geen problemen mee aangezien ik me meer erger aan de functie, dan het ontbreken hiervan.
  • Je kunt een type BBQ kiezen in het programma. ik heb voor de 22" gekozen. Ik vraag me af of hij hier ook wat mee doet.
  • Zijn er nog meer pluspunten? Ja, één. De prijs is scherp. Ze kosten normaal 199,00. Ik verwacht dat ze bij Inkbird-discounts voortaan ook meegaan in de aantrekkelijke kortingen die we gewend zijn van Inkbird. Ik zal ook blijven aandringen op een groepskorting, maar dat zit er voor nu even niet in omdat ze niet veel voorraad hebben. Maar een volhouder wint
    😉
Dingen waar je op moet letten:
Zet de slang bovenaan ergens even vast met een tiewrap oid. de slang is best zwaar en trekt je unit naar de rand van de kamado.
Zoek voor jezelf uit hoeveel kolen je nodig hebt voor een sessie. Met teveel kolen hebben dit soort apparaten soms moeite. Dan krijgen ze het lastig met het temperen. Je kunt beter te weinig gebruiken en bijgooien.
Tip: zet een 230V kabel vast aan je frame. Laat de boel niet op de grond liggen. Zo'n verdeeldoosje met 3mtr kabel kost een paar euro bij de ACtion.
Het grootste voordeel:
Je gebruikt belachelijk weinig kolen voor een sessie. Mede doordat je de kerntemperatuur van het vlees in de gaten kan houden, gaat de bbq eigenlijk niet meer open totdat het alarm afgaat. Zuiniger stoken dan met een regulator als deze bestaat niet.
Je kunt met een gerust hart 's avonds laat de pulled porc opzetten. Hij doet echt zijn werk wel gedurende de nacht. Je kunt een minimale pit-temperatuur instellen zodat iedereen wakker wordt als je bbq rond 03:00 af zou koelen omdat je er te weinig kolen ingelegd hebt.
Conclusie; Ik heb hem te leen, maar ze sturen de rekening maar op. Ik ben hier veel te content mee, deze blijft hier
😉
.
(sommige foto's zijn van vanochtend. Ik ben er nog even mee aan het pielen)
 
Dat is wel heel jammer....... het was een mooie aanbieding met 40 euro promotiekorting maar het pakje is definitief verloren gegaan en ook niet meer leverbaar dus Amazon heeft het geld terug gestort. Zo kan het dus ook gaan..... :cry:

Uiteindelijk heb ik opnieuw kunnen bestellen met een nieuwe kortingscode en deze keer kwam m'n pakket wel aan.......

tot zover het goede nieuws.....

Deze keer is het apparaat defect; het stekkertje dat het apparaat voorziet van stroom maakt slecht contact waardoor hij steeds uitvalt
:cry:

Omruilen dus...... helaas daar doen ze bij Amazon niet aan dus dan wordt het terug sturen en opnieuw bestellen, maar dan ben ik dus weer m'n korting kwijt en moet ik weer opnieuw gaan bedelen in China voor een nieuwe code. Daarbij zijn ze alweer voorlopig niet leverbaar 😤

Ik ben er wel klaar mee...... ik hoop dat de forumleden meer geluk hebben met hun exemplaar, wees er zuinig op want als je 'm ooit moet omruilen......
 
Uiteindelijk heb ik opnieuw kunnen bestellen met een nieuwe kortingscode en deze keer kwam m'n pakket wel aan.......

tot zover het goede nieuws.....

Deze keer is het apparaat defect; het stekkertje dat het apparaat voorziet van stroom maakt slecht contact waardoor hij steeds uitvalt
:cry:

Omruilen dus...... helaas daar doen ze bij Amazon niet aan dus dan wordt het terug sturen en opnieuw bestellen, maar dan ben ik dus weer m'n korting kwijt en moet ik weer opnieuw gaan bedelen in China voor een nieuwe code. Daarbij zijn ze alweer voorlopig niet leverbaar 😤

Ik ben er wel klaar mee...... ik hoop dat de forumleden meer geluk hebben met hun exemplaar, wees er zuinig op want als je 'm ooit moet omruilen......


Als troost deze mogen bestellen...... ruim 2 keer zo duur maar wat werkt dat verschrikkelijk fijn :love: :love: Ik ben die extra 190 euro al lang weer vergeten :p

IMG_2316.jpeg
 
Bij Amazon.NL weer in de aanbieding voor 159,00. In heb er een besteld, ben benieuwd 😁
Ik zal voor je duimen dat ze je een goeie sturen, de mijne ligt sinds eergisteren weer terug bij Amazon. Als je voedingstekkertje slecht contact maakt hebben ze die nu naar jou toe gestuurd ;)
 
Normaal gesproken komen de retouren terecht bij de Warehouse deals, dus ik verwacht gewoon een nieuwe te krijgen 😁 Levertijd lijkt wel wat langer te zijn, 15 april komt ie pas :(
 
Vraag voor de gebruikers van de Inkbird ISC-007BW, hoe bevalt de controler na langer gebruik?

Ik ben zelf opzoek naar een Wifi thermometer met eventueel fan voor de Q. Heb het topic doorgenomen omdat de Inkbird een interessante optie lijkt (naast de veel duurdere opties), maar ben erg benieuwd naar de ervaringen (op langere termijn) met de Inkbird.
 
Ik heb hem nog maar 1x gebruikt. Werkt voorlopig zoals het moet. Heel stabiel. Zou wel leuk zijn als er ook een open deksel detectie in de software zou zitten. Nu gaat hij als een halve gare blazen als je je deksel open doet waardoor je zou gaan overshooten. Ik heb dit nu wel opgelost door steeds even op pauze te zetten als ik het deksel open deed.

Het kost me echter weinig moeite om zelf een temperatuur vast te zetten, waardoor ik niet geneigd ben om de controller vaak te gebruiken. Gezien ik geen stroom heb waar ik grill, is de opzet best wat werk tov manuele controle.
 
Dat zorgt er bij mij ook voor dat ik niet eerder naar een controler heb gekeken. Meestal is het behoorlijk set and forget. Ik heb overigens wel stroom bij de Q dus dat is geen groot bezwaar om hem aan de sluiten.

Ik merk alleen dat een wifi thermometer handig is. Mijn Thermopro's, die verder prima voldoen, halen het niet tot mijn thuiswerkplek. Grafiekje van de run zou ook leuk zijn, maar niet het meest belangrijke.
Ik zat te kijken naar de Thermoworks signals, maar de Inkbird is (direct met controler voor deze prijs) wel interessant.
 
Terug
Bovenaan Onderaan