BasBQ
Beef en Steak

Idevices igril temperatuur meter

Guus

Tondelzoeker
Berichten
20
Zag de idevices igril op internet met een probe en een met twee probes waar er vier op kunnen. Wie heeft hier ervaring mee? Leek me wel leuk om op smartphone aan te sluiten.
 
Ik bezit een iGrill 2, wat wil je weten? Die van mij werkt top, maar je moet wel redelijk in de buurt blijven want het Bluetooth bereik is niet heel erg geweldig. Vaak leg ik de iPad in de vensterbank, dan hoeft ik met mijn iPhone niet de hele tijd in de keuken te gaan zitten :)
 
Ben eigenlijk gewoon benieuwd of dit een goede keuze is. Bedankt voor het reageren. Jij hebt er een en bent tevreden. Lijkt goede keuze dus. :D
 
Ik ben er heel erg tevreden mee, het is een leuke gadget! Je kan mooie grafiekjes maken op je telefoon of tablet, heeft voorgeprogrammeerde kerntemperaturen, maar je kan ze ook zelf instellen. Ik gebruik meestal 1 probe voor het vlees en 1 probe voor de temperatuur net boven het rooster.
 
Heb ook een Igrill2 top ding
 
Me 3. Prima dingetje. Alleen boven de 300 graden houdt hij er mee op ;). Onder de 300 zijn de probes weer terug :).
Het geeft veel vrijheid tot het instellen van alles, maar de predefined zaken zijn ook goed voor elkaar. Er is goed nagedacht over hoet ze dat ding gemaakt hebben.
 
Ik heb de Igrill2 ook, heb er gemengde gevoelens over.
Het Gadget gehalte is zeer hoog, grafiekjes, predefined kerntemperaturen zelf kerntemperaturen invoeren, dat is helemaal top.
Het grote nadeel, maar dat kun je verwachten met blue tooth, is het belabberde bereik als ik binnen ben met de pui dicht, is na 5 meter de verbinding weg, als je weer in bereik komt pakt hij hem wel weer op maar ik vind dat een beetje jammer.

De Maverick 732 doet hier alweer 5 jaar lang zijn werk, en die heeft een veel groter bereik, heeft alleen niet zo'n hoog Gadget gehalte.
 
Heb nu net ook een iGrill 2 maar weet iemand misschien waar je zo'n clipje kunt vinden om de probe op het rooster vast te maken?

Ik zie wel dat er een losse ambient probe gekocht kan worden die zo'n clipje heeft, maar aangezien de iGrill 2 al 2 probes heeft, is mijn behoefte om er een bij te kopen (puur voor het clipje goedkoop is die probe ook niet) niet zo groot.

Voorheen deed ik het met een aardappel maar dat vind ik toch suboptimaal  B-)
 
Bedankt voor de link. Het clipje gaat nog wel van pas komen.

De iGrill 2 ga ik echter terugsturen. Leuk gadgetgehalte, maar hij raakt de verbinding al kwijt als ik ??n muur verwijderd ben van de bbq (hemelsbreed twee meter). Ik heb geen draadloze thermometer aangeschaft om alsnog elke keer naast de bbq te moeten staan om de temperatuur uit te lezen  :(
 
Hier met Igrill2 geen probleem tot 8 meter gaat het prima maar de beloofde 45 meter gaat hem niet worden
 
Prop alufolie vind ik persoonlijk prima werken (stukje inknijpen om in je rooster te klemmen). Dat gedoe met halve aardappels was ik al snel zat ;)
 
bakker zei:
Hier met Igrill2 geen probleem tot 8 meter gaat het prima maar de beloofde 45 meter gaat hem niet worden

Ik snap best dat het geen 45 meter is hoor. Alhoewel ze adverteren met 150 meter...

Maar in mijn geval heb ik er dus niets aan :( De woonkamer grenst aan de patio waar de bbq staat. Dichterbij gaat het niet worden. De muur zal ongetwijfeld wat roet in het eten gooien, maar 2-3 meter vind ik echt niet kunnen voor een draadloos device. Heb het op mijn telefoon geprobeerd en op mijn tablet, maar dat maakt voor het bereik niets uit.
 
volgens mij staat er 150 foot  is 45 meter
bij sommige beetje slecht vertaald zie ik nu
BV bij Fonq

 
Helemaal mee eens moet het gewoon rond om en in huis het doen
 
Ben zeer tevreden met de Igrill 2. ik heb dan wel een ambient probe erbij. ook omdat ik vaak meerdere stukken vlees op de q heb die hun eigen probe hebben.
van te weinig bereik heb ik geen last. 20 meter is na mijn idee meer dan voldoende. (gezien het feit dat je de q niet zonder toezicht achter laat) ik gebruik hem i.c.m. mijn iphone6+.

wat je anders ook kan doen als je echt "ver weg bent", is op elke probe een alarm instellen ook op de ambient probe. dan kan hij niet te heet worden en hor je een mooi alarm gaan als dat wel gebeurt.
als je dat dan niet hoort ben je ook niet goed aan het bbq-en na mijn mening. het zal niet de eerste q zijn die op een of andere manier omvalt en brand veroorzaak.
nooit je q zonder toezicht achter laten. en als je dan even 5 minuten naar de keuken loopt hoef je ook nog niet even op je telefoon te kijken om hij in die 5 minuten 100 graden warmen is geworden als je geen alarm hebt.
 
Ik blijf ook altd in de buurt van de bbq.

Zou het niet zo waarderen als 1 Vd beesten uit m'n straat de zaak omgooit en er brand ontstaat.

Bbq is leuk maar wel veilig graag
 
Ik zeg ook niet dat iemand dat hier doet. maar mensen willen bereik hebben met hun bluetooth. dus weg willen kunnen van hun q. tuurlijk moet hij de keuken wel kunnen halen.
(mits je keuken niet 80m verder ligt :D ) maar verder is niet echt nodig. dat bedoel ik er mee te zeggen.

wat ik btw wel mis aan de igrill2, is een geschiedenis terug kijken. overzichtje met wat je allemaal gemaakt hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan