BasBQ
Beef en Steak

Idee?n voor feestje

 

Drossie

Kooltjesharker
Berichten
196
Binnenkort doet mijn dochter haar lentefeest. Er komen dan zo'n 20 personen eten.
Ik zou graag alles bereiden op de barbecue.
Iemand leuke tips?
Ik heb een BGE L, WSM 47 en WGA ter mijner beschikking.
 
Ga je voor gemak of wil je echt uitpakken? Of iets er tussenin? Dat is natuurlijk de vraag.
Voor het gemak kun je een varkensnek opbakken tot Pulled Pork en dan ben je met ??n WSM gewoon klaar.

Maar leuke hapjes maken kan ook, denk dan aan MOINKS, village hammers, plankzalmpje, kipkluifjes etc. Ook leuk, heb je wat meer werk.

Maar, het ligt er ook weer aan wat voor publiek je verwacht. Veel jonge dames hangen tegenwoordig aan de glutenvrije, lactosevrije, veganistentoestanden, dus als je dan een homp PP staat te bakken rent iedereen gillend de tuin uit. Dus dan kun je het beste je aubergines en tomatenprutje erbij pakken en leuke vegetarische hapjes maken.

Dus tsja....
 
El Fumarole zei:
Ga je voor gemak of wil je echt uitpakken? Of iets er tussenin? Dat is natuurlijk de vraag.
Voor het gemak kun je een varkensnek opbakken tot Pulled Pork en dan ben je met ??n WSM gewoon klaar.

Maar leuke hapjes maken kan ook, denk dan aan MOINKS, village hammers, plankzalmpje, kipkluifjes etc. Ook leuk, heb je wat meer werk.

Maar, het ligt er ook weer aan wat voor publiek je verwacht. Veel jonge dames hangen tegenwoordig aan de glutenvrije, lactosevrije, veganistentoestanden, dus als je dan een homp PP staat te bakken rent iedereen gillend de tuin uit. Dus dan kun je het beste je aubergines en tomatenprutje erbij pakken en leuke vegetarische hapjes maken.

Dus tsja....

De hapjes mogen wat werk zijn. Voor het hoofdgerecht wouden we het vrij eenvoudig houden. Pulled pork, Zalm, Picanha?
 
Bacon bomb, hasselbackpotato's of gevulde aardappels met pesto en bacon en pijnboompitten.

 
Aardappels poffen, saus er naast. Makkelijke toevoeging op hetgeen je maakt zonder werk eigenlijk.
 
ABT's, kiplollies en rolo banaan doen het ook goed!
 
Zie de bbq bijbel van noskos:
http://www.bbq-nl.com/2009/09/abts.html
Je kunt ook van die snackpaprika's pakken als je de jalape?os te pittig vind.
 
Haha, atb en bbq gaan niet heel goed samen, althans, niet tegelijk :D
 
Als je het hoofdgerecht makkelijk wilt houden zou ik voor zalm op een plank en bavette gaan. Altijd succes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan