BasBQ
Beef en Steak

iCelsius

 

egillot

Tondelzoeker
Berichten
10
Beste allemaal,

Na een snelle zoektocht kwam ik (nog) niets tegen over de kernthermometer iCelsius van Aginova.
Heeft er iemand ervaringen met deze wireless (wifi) kernthermometer?

Grafische temperatuur display van m'n Webertje en toekomstige stukjes vlees lijken me helemaal geweldig en heb er dus heb gisteren een besteld (icm dual BBQ probes en grill klem).
Een voor het vlees en een voor de temperatuur op rooster hoogte :).

Nog even geduld oefenen door de postbode en storm af te wachten....

Ik zal m'n toekomstige ervaringen hier proberen delen.

Mvg Edward
 
Ik heb er twee liggen. De single en dual probe. Het werkt best goed, mooie app en solide apparaat.

Voordelen:
- connectie via wifi
- oplaadbaar

Nadelen:
- probes zitten op 1 connector; oftewel twee draden komen samen op 1 connector (geen Jack, maar een soort Samsung plug)
- dual probe is geen meatprobe+foodprobe, maar twee keer meatprobe, althans de proefversie die ik nu heb.

We zijn in overleg met aginova momenteel om ook deze devices te kunnen leveren. Als er veel vraag naar is maakt dit de beslissing voor erg makkelijk. Misschien een voorinschrijving doen? ;)

Edit: de pit probe is los verkrijgbaar, maar als je de pit probe aansluit kun je de andere probes niet aansluiten.
 
Hoi Gerard,

Voordelen die je noemt waren uiteindelijk een van de redenen waarom ik voor deze thermometer heb gekozen.

Website en product datasheet geven aan dat de Dual BBQ Probes werken in temp range van -30C tot +250C.
( http://www.aginova.com/docs/iCelsius%20Wireless%20-%20Datasheet%20Rev%202.pdf )

Ik wil deze thermometer gaan gebruiken voor de Low & Slow sessies en dan lijkt me +250C hoog genoeg voor een grafische weergave van kern temperatuur van het vlees ?n de temperatuur van de bbq, gemeten net boven het grillrooster (naast het vlees).

Mvg Edward
 
Hey-hey,

Ik heb er een klein jaartje geleden eentje gekocht. Het device en vooral de app stonden toen nog in hun kinderschoenen, maar het leek veelbelovend. Ik heb toen veel contact gehad met Aginova ikv sponsoring van onze wedstrijd (BBQ Kampioenschap Der Lage Landen, Diksmuide) en ons toenmalige team (BBQ Team Matthias). Uiteindelijke 3 units gekregen voor de wedstrijd, maar de afspraken naar het team zijn ze nooit nagekomen. Ondanks zo vele mails over en weer, heb ik nooit een naam van iemand van hen gehad, zelfs geen voornaam...
Wat het toestel betreft: lijkt leuk, maar de app (Android) is onstabiel. Zeker voor een langere low&slow. De app crasht regelmatig en dan ben je steeds je vorige data kwijt... Nog een paar nadelen:
- de app moet steeds in de voorgrond staan, anders werken de alarmen niet meer
- het scherm van mijn gsm moest steeds op staan wegens niet werken in background
- de iCelsius koppelen op je eigen Wifi-net is onstabiel waardoor ik dat niet kon gebruiken. Daardoor moest mijn gsm op het Wifi-net van de iCelsius gekoppeld zijn waardoor je alle andere connectiviteit kwijt bent

Kortom, ik heb het toestel hier nog ergens liggen, maar ondertussen heb ik toch maar terug een Maverick ET-733 aangeschaft. Van Aginova heb ik na onze wedstrijd niets meer gehoord...

Groetjes,
Geert
 
Ik zelf ben op het moment ook opzoek naar een temperatuur meter, en zit erg te twijfelen tussen de iCelsius en en de Maverick ET-733 maar als ik het zo lees is de Maverick de stabielere van de 2, ik heb nog wel een oude Android smartphone liggen dus ik zou die in principe alleen voor dat doel kunnen gebruiken, maar als zelfs je scherm de gehele tijd aan moet staan is je batterij van tel ook binnen no-time leeg.

@GeertV
Gelden jou ervaringen ook nog met de laatste versie van de Android App?
 
@Paladin,

Ik verwacht de iCelsius deze of begin volgende week en zal dan m'n ervaringen hier neer delen.
Ik hoop dat het product iig qua software (stabiliteit) verbeterd is. De FAQ's vermeldt dat het reeds mogelijk is, om op een Android device de  app op de achtergrond te laten draaien.
http://www.icelsius.com/icelsius_wireless_faqs.php
De (selectie)plaatjes om kerntemperatuur alarmen per vlees soort etc. wordt vooralsnog bijna dagelijks bijgewerkt, gezien de upload data.

Verder heb ik goede ervaringen met (weinige) het contact met Aginova. Mijn online shopping-card bleek telkens leeg als ik wou afrekenen in hun web-shop. Even gebeld met medewerkers in Lausanne en daar keurig geholpen. Email correspondentie die daarop volgde was correct en zeer snel. Ofwel, een half uurtje nadat ik had gebeld kon ik alsnog m'n nieuwe speeltje bestellen :D

Mvg Edward
 
Even een korte update van de eerste ervaringen.

Nadat ik eenmaal had betaald via PayPal duurde het (voor mijn gevoel) nogal lang voordat ik het ding in huis had. Op vragen via de email werd eenmaal gereageerd, maar na twee weken had ik'm dan toch eindelijk in huis. (zending werd verstuurd vanuit de vestiging in Zwitserland)
De eerste ervaringen waren super, mooi stabiel en verschillende plekjes in het huis opgezocht om wat te spelen/proberen.

De dag erna stond de eerste bbq sessie gepland.
Helaas bleek een van de twee bbq probes geen signaal meer af te geven. Na voorzichtig van alles te hebben geprobeerd (restart applicaties, restart wifi module, voorzicht kabel inspecteren of er misschien ergens een breuk was te ontdekken etc etc) bleek de probe binnen 24h de geest gegeven te hebben.
Nou ja, goed, dat kan. Via de mail contact gezocht met Aginova voor tips en, indien de probe inderdaad stuk zou zijn, hoe ik verder moest handelen (garantie), maar daar werd helaas niet op gereageerd.
Na nog een reminder en daarna een ferm statement dat ik niet blij was met het product maar vooral de service, kreeg ik een algemeen emailtje en een adres waar ik iCelsius naar kon terug sturen.
Daar wordt onderzocht of het geheel onder hun garantie bepalingen valt. Mocht dit laatste het geval zijn, dan krijg ik mijn geld terug.
Helaas wist men mij er nog wel even op te wijzen dat Aginova eenmaal de transport kosten betaald, dus het aangetekend terug sturen naar Zwitserland ? 21 euries zijn voor mijn rekening....

Al met al zal ik dus niemand adviseren om dit product aan te schaffen bij Aginova zelf, de service is erg belabberd. Igrill2 here I come  ;)

Edward     
 
Klinkt niet best... succes met het vervolg!
 
Dan heb ik met de iGrill2 betere ervaring qua communicatie. Mijn twee geleverde probes lagen qua temperatuur ~5 graden uit elkaar. Mailtje naar idevices en had binnen een week twee nieuwe die ze vooraf zelf nog even getest hadden.

Verder ben ik zeer tevreden over de app en het apparaat. Hij werkt wel op Bluetooth en niet op WiFi, dus je moet wel thuis blijven...  :D

Als je Android hebt moet je wel nieuwe versie hebben, geloof 4.3 of hoger.
 
Terug
Bovenaan Onderaan