Ik had al eens vaker recepten voor varkenswang voorbij zien komen, en op het moment suprême kon ik de juiste niet meer vinden.
Uiteindelijk 2 uur in de rook, 3 uur in een donker bier badje en een half uur aflakken en karameliseren op het rooster. Dit alles op 100°C zo constant mogelijk.
Ik had een kilo iberico wangen van de Hanos.
Als eerste de vliesjes verwijderd:
Vervolgens een basisrub erop en een nachtje in de koelkast.
Vanmorgen rond 11u het rooster op bij 100°C met een paar chunks kersenhout:
Na bijna 2 uur op het rooster even snel de BBQ openen om mijn braadpan bij te zetten om op te warmen:
Na de volle 2 uur, de wangen in de braadpan, donker bier erbij en wat roomboter:
3 uur laten stoven om vervolgens op het rooster te drogen en na een paar minuten te lakken met BBQ saus. Nog eens een klein half uur verder waren de wangen klaar:
Net als de ovenfrietjes:
Zeker voor herhaling vatbaar! Wellicht wat experimenteren met kruiden en bereidingswijze
Uiteindelijk 2 uur in de rook, 3 uur in een donker bier badje en een half uur aflakken en karameliseren op het rooster. Dit alles op 100°C zo constant mogelijk.
Ik had een kilo iberico wangen van de Hanos.
Als eerste de vliesjes verwijderd:
Vervolgens een basisrub erop en een nachtje in de koelkast.
Vanmorgen rond 11u het rooster op bij 100°C met een paar chunks kersenhout:
Na bijna 2 uur op het rooster even snel de BBQ openen om mijn braadpan bij te zetten om op te warmen:
Na de volle 2 uur, de wangen in de braadpan, donker bier erbij en wat roomboter:
3 uur laten stoven om vervolgens op het rooster te drogen en na een paar minuten te lakken met BBQ saus. Nog eens een klein half uur verder waren de wangen klaar:
Net als de ovenfrietjes:
Zeker voor herhaling vatbaar! Wellicht wat experimenteren met kruiden en bereidingswijze