BasBQ
Beef en Steak

Iberico secreto met romesco en granny smith

 
 

BrandtQ

Stoker
Berichten
275
Iberico secreto, een van mijn favoriete stukken vlees. Zoveel smaak. Geweldig! Dit gerecht heb ik al meerdere keren gemaakt. Het vette ibericovlees met het notige van de romesco en het friszure van de groene appel maakt het een erg smakelijk geheel.

voor vier personen:
800 gr iberico secreto
4 el rode wijnazijn
1 rode peper
4 puntpaprikaā€™s
2 el gemalen komijn
4 tenen knoflook
50 gr amandelschaafsel
1 groene appel
1 citroen
Peper
Zout

Blender
Ziplock

Stook de bbq flink op en gril de paprika's op zo'n 200 graden helemaal zwart. Stop ze daarna in een ziplock en laat ze zichzelf stomen, zodat het velletje er makkelijk af te halen valt. Het rode vruchtvlees stop je in de blender.

160D1962-413B-4031-B185-B3C5CC097EA1.JPG


Bak het amandelschaafsel bruin en stop met de azijn, de schoongemaakte peper, knoflook en komijn bij de paprika in de blender. Houd een beetje amandel over voor de garnering. Mix het mengsel tot een grove structuur en pas naar eigen smaak de verhoudingen eventueel aan. Breng extra op smaak met wat zout. Blender het niet tot een puree, er hoort een bite in te zitten.

Snijd van de groene appel hele dunne reepjes. Doe dit pas als je gaat grillen, appels verkleuren nogal snel.

De secreto lekker direct grillen, een paar minuten per kant. Minimaal 62 graden hou ik aan, maar iets hoger is eigenlijk net zo smakelijk omdat de uiteinden van het vlees dan iets krokanter zijn. Let op, door het vet slaan de vlammen al snel uit je bbq.

84EB225B-E9FC-4844-B629-FF4284427DBB.JPG


Leg een dikke streep romesco op het bord, daarbovenop de trancheerde secreto, de reepjes appel en het laatste beetje amandelschaafsel. Druppel er wat citroensap over en eet smakelijk!

B4EC7036-17DF-4041-9AC7-7917DE5F353B.JPG
 
Lekker! Ik kwam dat stukje vlees ergens online tegen en ligt sinds mijn laatste bezoek aan de sligro in mijn vriezer. Nog nooit gemaakt of gegeten, maar als ik dit zo zie, gaat dat niet lang duren!
 
Oh, lekker zeg.

Iberico is hier ook al weer veel te lang geleden.
 
Mooi gerecht en chapeau voor de opmaak. Dat maakt het helemaal af.
 
Lekker! Ik kwam dat stukje vlees ergens online tegen en ligt sinds mijn laatste bezoek aan de sligro in mijn vriezer. Nog nooit gemaakt of gegeten, maar als ik dit zo zie, gaat dat niet lang duren!
Klinkt goed. Ik vind het een geweldig stukje vlees om mee te werken!
 
Dat lijkt me heerlijk. We goeie tip ivm het vellen. Ik grilde ze gewoon en dan velletje eraf trekken. Vriend zei me om dan beter in een zakje te steken en in de microgolfoven. Maar dan zijn ze niet gegrild :ROFLMAO:

Hoppa, op de to do list.
 
Ik heb nog een portie romescosaus in de diepvries zitten. Binnenkort maar eens Iberico Secreto gaan halen. Ik had het recept van BBQ Junkie al langer op mijn todo-lijst staan. Jouw versie met appel ziet er ook heel lekker uit!
 
Dat lijkt me heerlijk. We goeie tip ivm het vellen. Ik grilde ze gewoon en dan velletje eraf trekken. Vriend zei me om dan beter in een zakje te steken en in de microgolfoven. Maar dan zijn ze niet gegrild :ROFLMAO:

Hoppa, op de to do list.
Ja, dat kan inderdaad ook. Maar goed, wij willen op vuur koken! Veel leuker en smakelijker natuurlijk! šŸ”„

Ik heb nog een portie romescosaus in de diepvries zitten. Binnenkort maar eens Iberico Secreto gaan halen. Ik had het recept van BBQ Junkie al langer op mijn todo-lijst staan. Jouw versie met appel ziet er ook heel lekker uit!

Zeker doen! De frisheid van de appel vind ik er lekker bij. Het is toch vettig en notig, een tegenhanger kan dan geen kwaad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan