BasBQ
Beef en Steak

Iberico Ribs Sligro: Any Good?

 
 
 

Kiwietje

Stoker
Berichten
308
Hoi allemaal,

Mijn vriezer begint aardig leeg te raken en moet dus binnenkort aangevuld worden. Nu zag ik dat ze ook Iberico Ribs hadden bij de Sligro. Heeft iemand deze al geprobeerd? En is er een verschil tussen deze ribs en bijvoorbeeld die van BBQuality? Sligro kost namelijk €8/kg bij BBQuality €15/kg (nu in de aanbieding voor €11/kg).

Ik verwacht dat voor dit prijsverschil de kwaliteit bij BBQuality een stuk beter zal zijn dan de Sligro. Heeft iemand hier ervaring mee?
 
He Kiwietje,

Ik zag dezelfde actie van de Sligro en heb me laten verleiden een doos te proberen. Ik heb ze volgens de 3-2-1 methode bereid. De smaak was goed maar ik vond niet dat ze heel dik bevleesd waren. De verse die je bij de Sligro ziet liggen zijn volgens mij 10,50 kg en daar zit een stuk meer vlees op.
 
He Kiwietje,

Ik zag dezelfde actie van de Sligro en heb me laten verleiden een doos te proberen. Ik heb ze volgens de 3-2-1 methode bereid. De smaak was goed maar ik vond niet dat ze heel dik bevleesd waren. De verse die je bij de Sligro ziet liggen zijn volgens mij 10,50 kg en daar zit een stuk meer vlees op.
Bij de sligro hier in de buurt zijn de verse geen "iberico". Maar misschien moet ik maar gewoon de proef of op de som nemen!
 
Ik vond de Iberico-ribs eigenlijk maar erg magertjes gesneden..... Dan kan het vlees zelf lekker zijn, maar vind ik dat toch tegenvallen (ik heb nu 3 maal een poging gedaan).
 
He Kiwietje,

Ik zag dezelfde actie van de Sligro en heb me laten verleiden een doos te proberen. Ik heb ze volgens de 3-2-1 methode bereid. De smaak was goed maar ik vond niet dat ze heel dik bevleesd waren. De verse die je bij de Sligro ziet liggen zijn volgens mij 10,50 kg en daar zit een stuk meer vlees op.
zeker waar, ik heb de verse spare ribs gehad en zij: 'doe maar 3 ribben' was 3,5KG.

lekker dikbevleesde ribben van goede kwaliteit
 
Ik vond de Iberico-ribs eigenlijk maar erg magertjes gesneden..... Dan kan het vlees zelf lekker zijn, maar vind ik dat toch tegenvallen (ik heb nu 3 maal een poging gedaan).

Als je standaard 3-2-1 hanteert, ongeacht de vleesdikte, dan gaat dat niet optimaal. Deze vette Iberico ribben kun je bijvoorbeeld ook heerlijk kort grillen. Denk aan een half uurtje op 180 en veel draaien. Vlees is smaakvol en heeft alleen wat peper en zout nodig. Rubs en saus is zonde.
 
Heel veel onderdelen van het Iberico varken zijn heerlijk, dat komt voornamelijk door het intramusculaire vet dat veel smaak geeft, in combinatie met het dieet.
Dat kan ook weer een nadeel zijn, te veel vet is ook weer niet lekker, dat fenomeen zie je bij Iberico bij het buikspek maar ook bij de ribs.
de ribs hebben ook nog het nadeel dat je er vaak de krant door kunt lezen.
 
Heel veel onderdelen van het Iberico varken zijn heerlijk, dat komt voornamelijk door het intramusculaire vet dat veel smaak geeft, in combinatie met het dieet.
Dat kan ook weer een nadeel zijn, te veel vet is ook weer niet lekker, dat fenomeen zie je bij Iberico bij het buikspek maar ook bij de ribs.
de ribs hebben ook nog het nadeel dat je er vaak de krant door kunt lezen.
😂😂 zeker waar, vooral die van de Sligro. Ik heb er een aantal van de Hanos mogen maken die toch wat dikker in het vlees zaten; dan zijn ze toch wel goed hoor..
 
Laatst bewerkt:
Bedankt allemaal voor de reacties. Ik denk dat ik de iberico ribs van de sligro maar even laat liggen ;-) bestel ze binnenkort wel bij bbquality, dan heb ik niet meteen een hele doos in de vriezer mochten ze tegen vallen
 
Terug
Bovenaan Onderaan