BasBQ
Beef en Steak

Iberico buikribben: de 3-2-1 methode uit het raam voor het beste resultaat!

  • Onderwerp starter Rookbaard
  • Startdatum
R

Rookbaard

Gast
Dit weekend lagen een paar mooie slabs Iberico buikribben klaar:

CxnJevs.jpg


Het waren vrij dunnen ribben, en ik heb eerder dikkere ribben al te zacht laten worden voor mijn smaak. Ik vond het spannend maar ik besloot de 3-2-1 methode te laten voor wat het was en gewoon te proberen de ribben zonder folie te roken tot ze klaar zouden zijn.

Met alleen wat peper en zout gooide ik ze op de WSM:

m46Mggt.jpg


Na 2,5 uur heb ik regelmatig een "buigtest" gedaan: de ribben met een tang verticaal omhoog houden en kijken of ze een mooie "U" naar beneden zouden vormen. Na 3,5 uur was dit punt bereikt:

V1sXo2F.jpg


Ze waren beter dan ik had durven hopen: sappig, precies stevig genoeg, en de smaak was geweldig met het Iberico vlees en appelhout. Mijn tip dus: laat dunne buikribben eens roken zonder een inpakfase tot ze klaar zijn.... in ??n woord geweldig.

QP7Bsat.jpg


Ik heb de buurman een halve slab gegeven omdat zijn tuin door een plotse windstilte ineens vol rook kwam te staan... Naar aanleiding van die halve slab is hij het internet op gegaan om te zien hoeveel "zo'n rokertje nou kost"  :D.
 
Die zien er wel heel erg goed uit. Wanneer mag ik komen proeven?  :D
 
Lekkerrr heb het ook al eens zonder inpakken gedaan  :)
 
Geef de buurman ook gelijk maar dit www adres door dan is hij denk ik gelijk verkocht.......
 
Zien er fantastisch uit.

BTW ik pak ribben bijna nooit in ;).
 
Mooie ribben, hier ook wel fan van niet inpakken. Het is ten eerste gemakkelijker en ik vind ze toch nog een betere vleessmaak hebben.
 
Die beelden werken nogal overtuigend... wat fijn dat jouw buurman zo'n supporter is, dat is heerlijk roken dan toch?
Mooi gedaan hoor, smakelijk!
 
Die zien er lekker uit.
Ik vind het altijd lekker als je het vlees nog van het bot moet bijten. Maar de variant dat je het vlees zo van het bot slurpt vind ik ook lekker. Eigenlijk vind ik alles lekker
 
Terug
Bovenaan Onderaan